A Gólem Színházban rendez gyerekdarabot Schmied Zoltán

A Centrál Színház tagja jelenleg a Gólem Színháznak rendez gyerekdarabot. Schmied Zoltánt a Dívány.hu kérdezte.

 

A Dívány.hu cikkéből:

 

"Mikor az ötlet felmerült, mindenki – a Gólemesek és a Szamárfül Projekt is – mondta, hogy jó az ötlet, de akkor legyek benne én is. Ám hamar kiderült, hogy ha én is benne vagyok, akkor nem fogjuk tudni műsorra tűzni a darabot, mert én olyan sokat játszom a Centrálban. Ekkor mondta Borgula András, a Gólem Színház vezetője, hogy akkor rendezzem én, mire mondtam, hogy jó. De ez nem az a klasszikus rendezés, csak annyiban, hogy van egy laptopom, amit én is mindig kinyitok, mint a rendezők. Igazából együtt találjuk ki az egészet, kezdve a meséktől a díszleten át" - számolt be Schmied Zoltán.

 

Sok huho Central Schmied Zoltan 

 

A kérdésre, vannak-e félelmei a rendezéssel kapcsolatban, így felelt: "Nincsenek, mert nem gondoltam tudatosan végig, hogy én vagyok itt a rendező! Nyilván mondtam olyan dolgokat, amiket egy rendező szokott, meg vannak ötleteim, de nem fogom rendezőként folytatni a pályafutásomat, az biztos. Inkább csak arról van szó, hogy csak így tudtuk összehozni az előadást, és nagyon jól működik a közös munka." Hozzátette: attól még, hogy a Gólem Színház csinálja és zsidó népmeséket dolgoz fel, ez korántsem csak zsidóknak szóló darab, sőt! Azt is elárulta, örülne, ha minél több helyre el tudna jutni, már szó van prágai vendégjátékról is.

 

Schmied Zoltán a Centrálban hat darabban játszik, egy bemutatója lesz az idén, filmben viszont utoljára a Liza, a rókatündérben láthattuk. "Tavaly nyáron forgattam a Brazilokat, M. Kiss Csaba és Rohonyi Gábor egy amatőr roma focicsapatról szóló filmjét majd áprilisban mutatják be. "Amúgy rengeteg kasztingra járok, de sajnos nem mindegyikből lesz szerep. Most forgatok az RTL Klubos Mi kis falunk című sorozatban nagy gőzzel, ezt a Válótársak után adják majd. Azt hiszem szlovák a licensz. Inkább vígjáték lesz, nagyon jó szereplőgárdával" - tette hozzá.

 

A teljes interjú itt olvasható.

 

süti beállítások módosítása