Egy 21. századi lebukás a Belvárosi Színházban

A november 17-én bemutatásra kerülő Bocs, félrement! című komédia kapcsán két szereplő, Kovács Patrícia és Schruff Milán mesélt.

A színlap tanúsága szerint az előadás „egy  nagy lebukás szimfóniája, emailekben, telefonokon és csevegőprogramokon előadva. Stephanie boldogan éli a hű feleségek életét: gondoskodik a háztartásról, neveli a gyerekeket, aztán egy napon kap saját számítógépet. Be is csap a mennykő. Érkezik egy furcsa üzenet a férjétől, amit talán nem is neki szánt. Csatlakozik Peg, a legjobb barátnő, hogy bosszút álljon az aljas férfinemen, valamit George, a legjobb barát, hogy mentse a menthetőt.

Az Orlai Produkciós Iroda előadását Paczolay Béla rendezi, szereplői: Kovács Patrícia, Schruff Milán, Járó Zsuzsa, Mészáros Máté és Péter Kata.

schruff_lid.JPG                                 Schruff Milán a próbán

Schruff Milán elárulta, hogy tőle nem idegen a darabbeli helyzet: „Volt már olyan, hogy nem zártam be a csetablakot és lebuktam. Csak utána nem az történt, mint a darabban, hogy ímélen keresztül kezdtem kimagyarázni, hanem ott helyben. A darabban a szereplők nem találkoznak egymással, minden konfliktust ímélben beszélnek meg”.

Kovács Patríciával nem történt hasonló eset, noha elmondása szerint nem igazán jártas az okostelefonok és az iPad-ek kezelésében. „Nagyon reméljük, hogy másfél óra nevetés lesz, de azért olyanfajta nevetés, ahol a nézők majd össze-, illetve magukba néznek: hogyan lehet a hazugságokat tetten érni, és hány olyan helyzet van, amikor megpróbáljuk a hazugságokat kimagyarázni?” – mondta arról, hite szerint mennyivel ad többet az előadás a folyamatos térdcsapkodós nevetésnél.

Sokszor ahelyett, hogy leülnénk és megbeszélnénk a problémáinkat, egyszerűbb ímélben vagy cseten elintézni valamit, és ott nagyon el tudnak csúszni a dolgok. Mindenkinek megvannak a kis ügyei, stiklijei, minden generációban vannak problémák, de szerintem az alapkérdés az, hogy vajon a XXI. században középkorú emberek leélhetik-e egymással az életüket vagy nem” – mondta az előadással kapcsolatban.

Az előadás sajátos megszólalásmódjáról is meséltek. „Ez egy statikus előadás, nincsenek nagy akciók, a verbalitás a lényeg. Ülünk egy sorban, és mondjuk a szövegeket, amiket borzasztó nehéz volt megtanulni. Egy-egy megszólalásnál egyikünk sem mond többet négy-öt mondatnál, folyamosan egymásra beszélünk, tehát lényegében meg kellett tanulni a többiek szövegét is, hogy minden gördülékenyen menjen”- mondta el Kovács Patrícia.

Még most is keresgéljünk, hogy hogyan kéne érzelemmentesen, gépiesen mondani az üzeneteket. Nagyon nehéz fogást találni ezeken a szövegeken” – tette hozzá Schruff Milán a játék nehézségéhez. „Színészként nagyon nehéz nem játszani, nem megélni egy szituációt. Nem számíthatunk arra, hogy majd jön a nagy indulat, és az elviszi a szöveget, ezektől az eszközöktől most meg vagyunk fosztva. Nem működik, ha nagyon meghatódom vagy sírok, mert azt ledobja magáról a szöveg” – folytatta Kovács Patrícia.

kovacs.JPG      Kovács Patrícia az olvasópróbán

Azt is elmondták, hogy az újszerű díszletezés miatt egyre inkább kikopik a színházi előadásokból a súgó, és most sem lesz, de úgy gondolják, hogy a folyamatos figyelem miatt, amire ehhez az előadáshoz szükség van, vész esetén ki tudják egymást húzni a bajból.

Kovács Patrícia a következő szavakkal ajánlja az előadást: „Vannak olyan fiatal barátaim, akik a magyar filmeket szeretik, de színházba nem nagyon járnak, mert azt gondolják, hogy a színház konzervatív dolog: egy háromfalú, berendezett szoba, ahol a színészek úgy beszélnek, ahogy az életben sosem. Ez az előadás egyáltalán nem ilyen lesz, feszegeti azokat a határokat, amiket a Belvárosi Színházban megszoktak a nézők. A humorát a fiatalok különösen fogják értékelni, úgyhogy nekik mindenképpen ajánljuk.” 

A Bocs, félrement! bemutatója november 17-én lesz a Belvárosi Színházban. Ezután novemberben 22-én és 28-án, decemberben 11-én és 12-én lesz látható, utóbbi napon két alkalommal is.

(Forrás: Orlai Produkciós Iroda)

süti beállítások módosítása