Stohl András nem kiabál, hanem a TV2-höz szerződik

Stohl András végül bevállalta a TV2 Sztárban sztár című műsorában a zsűritagságot. Többek között erről is kérdezte őt a Szinhaz.net.

A színművész, noha feladta vígszínházi tagságot, folyamatosan játszik, musicalt és prózát több fővárosi színházban is. Alföldi rendezésében a Hegedűs a háztetőnt próbálja, László Zsolttal pedig hamarosan furcsa párrá áll össze Neil Simon azonos című, világsikerű darabjában. Pár napja robbant a hír, hogy a kormánypártokhoz közelálló Tv2-höz szerződik, és beül a Sztárban Sztár című műsor zsűriszékébe.

stohl_2.JPGStohl András (fotó: Toldy Miklós)

Pár héttel előtte még azt nyilatkozta a Magyar Narancsnak, hogy legszívesebben kimenne a kormánykritikus tüntetésekre, és ugyanúgy kiabálna, mint Schilling Árpád, de nem mer. Azóta az is kiderült, hogy később saját műsort kap a TV2-n, sőt, a csatorna egyik vezető arca lesz.

Stohl András – mint az interjúból megtudhatjuk – éles döntéshelyzetekben elsőre érzelmi alapon reagál, később azonban a praktikum felől közelít hozzájuk. Így volt ez a Nemzeti Színház esetén is, amikor Alföldi Róbertet Vidnyánszky Attila váltotta le az igazgatói székben. „A sajtóban beharangozták, hogy abban az esetben, ha Vidnyánszky megnyeri a színházat, nincs szüksége olyan celebekre, akik a kereskedelmi csatornákon illegetik magukat. És ezt hogy, hogy nem, magamra vettem. Fel sem merült bennem, hogy Vidnyánszky megváltoztatja a véleményét. Aznap, amikor megjelent az a cikk, felhívott Eszenyi Enikő, és rögtön segítő kezet nyújtott. Nagyon ügyesen azonnal lecsapott rám. Még csak gondolkodni sem volt időm” – emlékezik a váltásra.

A Vígszínháztól való eljövetelnél is a praktikum döntött, ezt a váltást így nem is előzte meg különösebb vívódás. „Reggel hattól tízig műsort vezetek a Class FM-en. Legkorábban fél tizenegyre érnék be a színházi próbára, ami tíztől kettőig tart. Senki nem engedheti meg magának, hogy azt mondja, fél tizenegytől próbál. Szabadúszóként viszont megtehetem” – fogalmazza meg ezt a váltását Stohl András.

istenitelet_szalontai_abel.JPGStohl András az Istenítélet vígszínházi előadásában (fotó: Szalontai Ábel)

Korábban még dilemmázott azon, elvállalna-e egy Andy Vajna televíziójától, a TV2-től érkező munkát. Néhány napja igent mondott egy ilyen felkérésre. Ennek egyik alapvető oka – elmondása szerint – az volt, hogy még mindig érdekli a televíziózás. „Az RTL-nél beszéltem Kolosi Péterrel, aki azt mondta, hogy nem tudnak olyan műsort kínálni, ami megfelelne nekem. A TV2 megkeresett, és hosszas vívódás után elvállaltam” – meséli.

Hogy miért van számára ekkora vonzereje a televíziózásnak? „Nem tartom magam elmélyült művésznek, aki fél évre elvonul, és egy adott figura életén, cselekedetein gondolkodik. Én inkább csak teszem a dolgomat, dolgozom, és próbálom kihozni magamból a partnerek és a rendezők segítségével, hogy mitől lehet egy szituáció a legvalóságosabb. Egyáltalán nem biztos, hogy jövőre vagy két év múlva színpadon játszom” – válaszol a kérdésre.

Amióta kijöttem a börtönből, immár öt éve, egyik nagy szerepet kaptam a másik után. Hirtelen annyi előadásom lett, hogy egyszerűen elfáradtam magamtól. Nincs olyan persely, amiből csak kiveszünk, muszáj néha bele is tenni. Három éve nem nyaraltam, nem volt három egybefüggő napom, amikor szabad lettem volna. A rádiózást a más típusú megmérettetésen túl azért is választottam, mert megadja a lehetőséget, hogy azt mondhassam a színházaknak, hétvégeken nem játszom. Hogy tudjak magammal és a családommal foglalkozni” – fűzi hozzá.

stohl_martinek_adam.JPGStohl András (fotó: Martinek Ádám)

Alföldi Róbert gyakran oszt rá végállapot felé sodródó, kemény döntések előtt álló figurákat. „Férfias férfi vagyok, ami azért számít, mert drámaibban hat, ha egy férfias férfi megtörik. Valószínűleg én képviselem most azt a karaktert, akinek van gerince, de nehéz  döntéshelyzetekbe kerül. Emellett sok nőies is van bennem. Egyre szentimentálisabb vagyok, könnyen elsírom magam” – mondja Stohl András ezzel kapcsolatban.

Az interjúból az is kiderül, milyen lesz az ő Tevjéje Bessenyei Ferencéhez képest, hogyan tudta elengedni Proctor szerepét a Vígszínházban, amit korábban élete legfontosabb szerepének mondott, és hogyan indult azóta is töretlen munkakapcsolata Alföldi Róberttel azt követően, hogy az egyetemen eleinte nem kedvelték egymást.

A teljes interjú itt olvasható.

Kapcsolódó cikkek

„Én ugyanúgy kiabálnék, mint Schilling, csak gyáva vagyok hozzá”
Stohl András: „Rómeóként most is megbuknék”
Ötvenévesen az ember már nem fél semmitől – Interjú Stohl Andrással
Stohl András: „Szerintem munkaalkoholizmusom van”

süti beállítások módosítása