Angol nyelvű klubest és Frankenstein a Scallabouche Társulatnál

Az improvizációs alapokból építkező társulat a kortárs angol irodalmat és Mary Shelley rémregényét állítja színpadra.

A Scallabouche február 8-ától Poetry in Darkness, Light and Sound – angol nyelvű klubesteket indít el, melynek fókuszában a kortárs angol irodalom áll. Az első alkalommal mai angol költők verseivel készül a koncepciót összeállító Alexis Latham és a vendégelőadó, Sloan Thompson. A közönség pedig sötétben, vagy épp fények játékában zenei aláfestéssel élvezheti az elhangzó költeményeket.

vimg_9784.JPGMessaoudi Emina és Elek Ferenc a H@amlet előadásban (forrás: Scallabouche Társulat)

A társulat elkezdett új színházi bemutatóján is dolgozni. A készülő darabbal azt vizsgálják, milyen létrehozni, megteremteni, táplálni a szörnyeteget nemcsak magunkban, hanem másokban is, és aztán szabadjára engedni. Nem pusztán cselekedetekkel, hanem történetekkel is. A Frank Stein című előadás alapul veszi és újraértelmezi Mary Shelley 1818-as klasszikusát, amelyet a popkultúra teljesen felszínessé tett, valamint összefüggéseket keres mai helyzetekkel, többek között a hatalommal való visszaélés, a manipulálhatóság, a kapcsolati játszmák mikéntjével.

A készülő újdonságok mellett a Scalla repertoár előadásait is lehet látni. Először január 24-én a H@mletet, a Jurányiház Scallabouche termében. A társulat immár két éve játssza a darabot és Ophelia szerepét nemrég Messaoudi Emina vette át Hámori Gabriellától. Az előadás rendhagyó módon közelíti meg Shakespeare klasszikusát, mondhatni csupán ihlette, ugyanis fiktív jelenettöredékek kerültek be a produkcióba: Ophelia és Hamlet találkozója a Budapesti Állatkertben, Gertrúd és Claudius hatalmas vitája a konyhában, majd Gertrúd kétségbeesett dán rúdtánca. Az előadás fókuszában a virtuális és a való világ ütközése, a tehetetlenség és a cselekvés közötti feszültség áll, melyek a színészek személyes vallomásaiban csúcsosodnak ki.

v_img_9720.JPGMessaoudi Emina és Szalontay Tünde a H@mletben

Januárban lehet még látni a társulattól a 2017 októberében bemutatott Vallomás  című,  különleges formába öntött monodrámát, melyet az ügynökmúlt feltáratlansága ihletett. A projekt abból is különleges, hogy egyszerre csak egy néző nézheti az előadást. Az asztal két végén ül az egykori megfigyelt és az egykori megfigyelő. Feltárul a múlt: a közös élmények, majd az árulás.

(Forrás: Scallabouche Társulat)

Kapcsolódó cikkek

A kockázatot nem lehet megúszni – Interjú Alexis Lathammel

süti beállítások módosítása