Michael Mackenzie, Kanadából Budapestre

A Bárka Színház 2001. májusában bemutatott Elõhívás címû elõadásának szerzõje, Michael Mackenzie, Kanadából Budapestre látogat, hogy megnézze Magyarországon elõször bemutatott darabját. Október 17-én, pénteken, az elõadás után a közönség személyesen találkozhat a szerzõvel.

Előhívás

Író: Michael Mackenzie
Fordító: Török Tamara


Madame - Spolarics Andrea
Komorna - Szabó Márta
Zenész - Faragó Béla
Munkatárs - Kecskés Mihály

Zeneszerző: Faragó Béla
Díszlettervező: Paseczki Zsolt
Jelmeztervező: Kárpáti Enikő
Fénytervező: Pallagi Mihály, Kovács "Jackie" József

Rendező: Bérczes László


A rendező

- Mi tehát a módszered?
- A kérdés. A kétely. A kétségbeesett tekintet. A sajnálatot ébresztő pofa. A szeretetet kunyeráló kurvaság. A zsaroló szeretet. A felemelni-muszáj tehetségtelenség. Az álszerénység. A szeretet, igen, az is.
- Mi ezzel a célod?
- Hogy végtelenül bátor és szabad színészek csinálják meg az előadást ? és abban én is benne legyek. És engem is éppoly bátornak és tehetségesnek lássanak, amilyenek ők.
- Neked miről szól az a darab, aminek hosszas vergődés után az Előhívás címet adtad?
- Arról, hogy az Emilyt játszó Szabó Márti egy adott pillanatban azt mondja: "Én." Meg a Madame-ot játszó Spolarics Andrea azt mondja egy másik pillanatban: "Én." Meg még az is elhangzik: "Igen te."
Bérczes László öninterjúja

süti beállítások módosítása