Élő emlékmű-rekonstrukció

Artus - Goda Gábor társulata:
Sztélé
- élő emlékmű-rekonstrukció -  

Sztélé: nagyméretű, írással vagy jelekkel vésett álló kőlap vagy kőtömb,
melyet az ókorban sírhelynek, emlékműnek használtak.

alkotó-előadók:
Dombi Kati, Lipka Péter, Oldal István, Téri Gáspár, Sőrés Zsolt

zene: Ed Herbst, Sőrés Zsolt
videó: Ernst Süss, Bodóczky Antal
fény: Kocsis Gábor
tér: Goda Gábor, Kocsis Gábor, Oldal István
jelmez: Lőrincz Kriszta
produkciós munkatárs: Rácz Anikó

rendező: Goda Gábor

"Amikor először jártam a romoknál, találkoztam egy öreg, több mint 80 éves bácsival, aki egész életét ott az erdőben töltötte.
Mielőtt romokhoz mentem volna, félrehívott és ellátott egy jó tanáccsal. Ezt mondta:
- Ne hallgasd meg az idegenvezetők előadásait.
Menj be, érintsd meg a köveket, nézz, szagolj, álmodozz.
Hagyd, hogy a hely megszólítson. Te magad találd ki ennek a helynek a történetét.
És neked az lesz az igaz. Azután ráérsz meghallgatni a többi hazugságot vagy igazságot.
De ne feledd a tied a legjobb.
Mert végül is nem az igazság a fontos, hanem a valóság.
És ez ebben a pillanatban Te benned van. - 
Megfogadtam a tanácsát és ezt tapasztaltam:
Kétféle idő van: most és nem most.
A most cselekvése: az emberáldozat rítusa -
Vigyázat! Jólneveltségnek tűnő szelídségünk voltaképpen nem más, mint évezredek alatt kialakult rituális óvatosság.
Tudjuk és féljük, hogy minden apró tettünknek következménye van."

Támogatók:
NKÖM, NKA, Fővárosi Önkormányzat Kulturális Bizottsága
Cím: Artus Stúdió, Sztregova u. 7.
Helyfoglalás: 204 3755,
artus.aniko@nextra.hu

Előadás időpontok: Április 19., 20., 21. 20h.

süti beállítások módosítása