Visky András: Júlia

2007. október 19-én, pénteken este 7 órától Ruszuly Éva bemutatja Visky András Júlia címû monodrámáját a Tamási Áron Színház Kamaratermében.

A színésznő először 2005 nyarán játszotta a darabot, vizsgaelőadásként a Marosvásárhelyi Színművészeti Egyetemen. A mostani változat Bocsárdi László rendező közreműködésével kerül színre. "A legfontosabb kapocs, ami ehhez a drámához köt, az Isten. Ahogy elszakadtam tőle, ahogy visszajutottam hozzá... Néha közel éreztem magamhoz, néha nagyon-nagyon távol, sőt, ateista módon is viszonyultam hozzá. Őt szeretném valamilyen szinten megfogalmazni, és hogyha ez sikerül, akkor nagyon boldog leszek." - vallja a színésznő.
Visky András író, dramaturg, a kortárs erdélyi irodalom meghatározó alakja. Jelenleg a kolozsvári Bábes-Bolyai Tudományegyetem Televízió és Színházművészeti Karának docense, a Koinónia Könyvkiadó igazgatója és a Kolozsvári Állami Magyar Színház dramaturgja. 1991 óta számos ösztöndíj és alkotói díj nyertese, drámáit hazai és külföldi színházak is játsszák. A Júlia című monodrámája 2003-ban jelent meg nyomtatásban, azóta több színházban bemutatták, színre került román és angol nyelven is, sikerrel játszották Nyugat-Európa és Amerika nagyvárosaiban.
A Júlia című monodrámában Visky András édesanyja élettörténetét dolgozza fel. A darab a túlélés, az elvehetetlen belső szabadság drámája, melyben az erdélyi magyarság közelmúltjának néhány rettenetes állomása elevenedik fel. Júlia egy hétgyermekes anya, akinek férjét az ’56-os forradalom után meghatározatlan okok miatt huszonkét év fogságra ítélik, őt magát pedig gyermekeivel együtt kitelepítik a Duna-deltába.

Forrás: Sepsiszentgyörgyi Tamási Áron Színház

süti beállítások módosítása