Varga Viktor

varga_viktor

 


Varga Viktor
színész, rendező

Született:
Dunaszerdahely, 1978. október 2.

Beszélt nyelvek:
magyar, szlovák, cseh, angol, horvát

Játszó nyelvek:
magyar, szlovák

Díjak:
1997. Pierrot díj (Szlovákia)
2002. Magyar Kultúráért Oklevél (Magyarország)

Önvallomás:
Ön �Élet �Rajz
- Ön!
- Ki?! Én?
- Maga!
- Mi van velem?
- Élete?

- Ja, hogy én meg az életem. Hát tulajdonképpen elvagyunk egymással. Tudja úgy kezdődött, hogy... megszülettem. Igen biztosan megszülettem, mert, ha nem születtem volna meg, akkor ugye nem ülnék itt. De tudja az, az igazság, nem emlékszem! Sírtam! Legalábbis anyám azt mondta, hogy iszonyatosan ordítottam, hmm a sírás...
Első emlékem, hogy könyveket tépek barbár módon, valószínűleg nagyon dühös lehettem, hogy nem tudtam elolvasni őket. Ez a rossz szokásom úgy öt éves korom táján megváltozott. Elkezdtem olvasni. És az óta nem csak pohártartónak és konfettinek használtam a könyveket.
Amikor már iskolába jártam, a szüleim riadt tekintete mellett verseket szavaltam, mindig mindenhol. Még a tornaórán is futás közben. Gondolkoztak is rajtam eleget a felnőttek, hogy biztosan meghibbant, vagy mi? Én meg rajtuk, hogy ezek biztosan meghibbantak, vagy mi! És jött a középiskola! Építész akartam lenni! Otthonokat, békés csendes napfényes szobákat tervezni! De az iskolában csak kocka panelokat rajzolhattam! Valahogy elment az egésztől a kedvem. De, akkor mit csináljak?! Unatkozni gyűlölök! Hát jött a színházasdi, véletlenül, csak úgy. Jól belém költözött és az óta én meg ki sem akarok költözni belőle. Főiskola, színház, tanárok, kollégák, szép és rút világ. De olyannyira bolondja lettem, hogy utaztam érte, mint szerelmes, akinek egy nő elvette az eszét és egy másik kontinensre költözött. Ezért a szerelmes hős, most egy ladikkal evez utána. Aztán jöttek a nagy bárkák Jászai Mari Színház (Tatabánya), Győri Nemzeti Színház, majd kisebb bárkák a szarvasi Cervinus és külföld, és vittek egyre vittek a szerelmem felé! Udvaroltam már, mint Tartuffe, betéptem, mint René a popfesztiválból, ármánykodtam, mint Paris, érveltem, mint Cleante, és sírtam, mint Ernő a Tavasz ébredéséből, és a szerelmem csak hallgatja és hallgatja vallomásaimat. Ez a makrancos hölgy igazán elcsavarta a fejem. Most újabb alakot öltök, hogy kegyeibe fogadjon, így most éppen a pozsonyi színművészeti egyetem rendezői szakának padsorait koptatom. Hátha így egy picit betörhetem jobban a szeretett Thália hajlandóságát. Hát így rajzoltam le az életem, kicsit furán, kicsit érzelmesen, de úgy ahogyan én vagyok, mint az a Pierotte szobrocska amit anno még Szlovákiában kaptam alakításomért.

És most újabb ecsetekkel állok készen arra, hogy a Ruttkai Tháliáját az új szerelmemet színezzem, fessem ékesítsem tudásommal. Remélem ő is édesen makrancos Katám, akarom mondani Évám lesz.

 

Szakmai önéletrajz:

1997-2001. Zsámbéki Katolikus Tanítóképző Főiskola és a Jászai Mari Színház Színházművészeti Ismeretek és Nevelőszínházi Gyakorlatok Főiskolája
2001- MASZK Újság alapító főszerkesztő
1997-2002. Tatabányai Jászai Mari Színház színész, sajtóreferens
2002-2008. Győri Nemzeti Színház színész
2005. Szarvasi Regionális Szlovák Színház / Cervinus Színház alapító tag, mv. színész
2006- Proszcénium Színi Tanoda drámapedagógus, színészmesterség tanár
2008- Győri Medencefesztivál Nyári Színház alapítója színész
2009- Pozsonyi Művészeti Egyetem rendezőszakos hallgató
2010- Ruttkai Éva Színház művészeti igazgató, színész, rendező


Vendégként több ízben hívják meg külföldre gyakorlati előadást tartani Lee Strasberg módszertanáról és annak alkalmazásáról.

 

Szerepek:

A potyautas - főiskolai hallgató (Piviere)
Bemutató: 1998. április 19. Jászai Mari Színház, Népház
Rendező: Zubornyák Zoltán

Tartuffe - főiskolai hallgató (Cleante)
Bemutató: 1998. november 4. Jászai Mari Színház, Népház
főiskolásainak vizsgaelőadása
Rendező: Móka János

A tavasz ébredése - főiskolai hallgató (Ernő)
Bemutató: 1998. december 20. Jászai Mari Színház, Népház
Rendező: Gergely László

Figaro házassága - színész (nép)
Bemutató: 1999. február 26. Jászai Mari Színház, Népház
Rendező: Zubornyák Zoltán

Jó estét nyár, jó estét szerelem - színész (Pincér)
Bemutató: 1999. április 23. Jászai Mari Színház, Népház
Rendező: Zubornyák Zoltán

Képzelt riport egy amerikai popfesztiválról - színész (René)
Bemutató: 1999. június 11. Jászai Mari Színház, Népház
Rendező: Frenkó Zsolt

Haramiák - színész (Roller)
Bemutató: 1999. október 2. Jászai Mari Színház, Népház
Rendező: Csiszár Imre

A fösvény - színész (Keszegh, Harpagon inasa)
Bemutató: 1999. november 19. Jászai Mari Színház, Népház
Rendező: Irena Buciené (litván)

József és a színes szélesvásznú álomkabát - színész (Dan)
Bemutató: 2000. november 10. Jászai Mari Színház, Népház
Rendező: Zubornyák Zoltán

Antigoné - színész (kar, fiú)
Bemutató: 2000. december 8. Jászai Mari Színház, Népház
Rendező: Szemán Béla

Feleségem története - színész (Tannenbaum)
Bemutató: 2001. október 5. Jászai Mari Színház, Népház
Rendező: Galambos Péter

Rómeó és Júlia - színész (Paris)
Bemutató: 2002. április 19. Jászai Mari Színház, Népház
Rendező: Koltai M. Gábor

Doktor Zsivágó - színész (Juszupka, Diák)
Bemutató: 2002. október 12. Győri Nemzeti Színház
Rendező: Korcsmáros György

Valahol Európában - színész (Tróger)
Bemutató: 2003. február 1. Győri Nemzeti Színház
Rendező: Bőhm György

Hotel Menthol - színész (Tubus) szerepátvétel
Bemutató: 2003. június 14. Jászai Mari Színház
Győri Nemzeti Színház vendégjátéka
Rendező: Korcsmáros György

Egy, kettő, három... - színész (Divatárus)
Bemutató: 2003. szeptember 20. Győri Nemzeti Színház
Rendező: Bőhm György

Romeó és Júlia - színész (Baltazár)
Bemutató: 2003. november 22. Győri Nemzeti Színház
Rendező: Korcsmáros György

Rokonok - színész (Imrike)
Bemutató: 2004. február 26. Győri Nemzeti Színház
Rendező: Illés István

Passió - színész (Sötét angyal)
Bemutató: 2004. április 9. Cervinus Teatrum
Szarvas, Vajda Péter Művelődési Központ
felújítás: 2006. április 14.Evangélikus Újtemplom
Rendező: Gergely László

Naphivogató - színész (Fiú)
Bemutató: 2004. szeptember 24. Cervinus Teatrum
Szarvas, Vajda Péter Művelődési Központ
Rendező: Gergely László

Csongor és Tünde - színész (Kurahh)
Bemutató: 2005. január 13. Hold Színház Győr
Helyszín: Vaskakas Bábszínház
Rendező: Hegedűs Ildikó

Szent Johanna - színész (Dunois apródja)
Bemutató: 2005. február 12. Győri Nemzeti Színház
Rendező: Ács János

Tom Sawyer kalandjai - színész (Waters tiszteletes, Muff Potter)
Bemutató: 2005. május 23. Hold Színház Győr
Helyszín: Vaskakas Bábszínház
Rendező: Hegedűs Ildikó

Rumcájsz és Csibészke - színész (Frici a lakáj)
Bemutató: 2005. junius 2. Cervinus Teatrum
Szarvas, Vajda Péter Művelődési Központ
Rendező: Gergely László

A vöröslámpás ház - színész (Géza doktor)
Bemutató: 2005. november 5. Győri Nemzeti Színház
Rendező: Forgács Péter

Lear király - színész (Tiszt, Edmund szolgálatában)
Bemutató: 2005. november 17. Győri Nemzeti Színház
Rendező: Ács János

Pillantás a hídról - színész (II. Tiszt)
Bemutató: 2006. március 17. Győri Nemzeti Színház
Rendező: Szűcs Gábor

Tartuffe - színész (Tartuffe)
Bemutató: 2006. Győri Nemzeti Színház Padlás
Rendező: Máté Richard

Kubo - színész (Patyi, Annus szerelme)
Bemutató: 2006.július 1. Cervinus Teatrum
Tótkomlós
Rendező: Gergely László

Sóska, sültkrumpli... - színész (Partjelző, Művész)
Bemutató: 2007. junius 3. Szkéné Színház
Szerdahelyi Városi Színház
Rendező: Gágyor Péter

Rákfene - színész (Apolló)
Bemutató: 2007. december 15. Győri Nemzeti Színház
Rendező: Balikó Tamás

Képzelt riport egy amerikai popfesztiválról - színész (René)
rendezőasszisztens
Bemutató: 2008. július 5. Győr Rába Quelle Élményfürdő
Rendező: Dósa Zsuzsanna

Rendületlenül - színész (közreműködő)
Bemutató: 2009. január 22. Cervinus Teatrum
Szarvas, Vajda Péter Művelődési Központ
A Magyar Kultúra napja alkalmából szerkesztett műsor
Rendező: Frigyesi András

Az ANGYAL, avagy az igazság - színész (Angyal, a lelki lényeg nemtelen hírnöke)
Bemutató: 2010. április 9. Cervinus Teatrum
Szarvas, Vajda Péter Művelődési Központ
Rendező: Gergely László

 


Rendezések:


Wedekind: Tavasz ébredése (Társ rendező)
Proszcénium Színi Tanoda vizsgaelőadása
Bemutató: 2006. Győri Nemzeti Színház Padlás
Rendező: Dósa Zsuzsanna

Rhédey Gábor: Mi legyen?! Kereskedelmi balett
Bemutató: 2008. január 10. Pinceszínház


Film:

Fenyő-Novai: Hotel Menthol - színész (Tubus)
(TV film, magyar musical)
Rendező: Korcsmáros György

 

Szinkron, rendezés:

Tom Clancy's Splinter Cell: Pandora Tomorrow
Francois Coldeboeuf

 

Egyéb munkák:

2010 - Melitta (internetes) TV adásrendező, szerkesztő, műsorvezető

 

Publikációk, kritikák:

MASZK Újság, szinhaz.hu

 

Elérhetőségek:
Szarvasi Cervinus Teátrum, 5540 Szarvas, Kossuth tér 3.

Telefonszám: +36 30 572 52 72+421 911 25 55 85

E-mail: vargaviktordf@gmail.com

 


Fotógaléria:

 

 

Szent Johanna
Szent Johanna
Tartuffe - Győr
Tavasz ébredése
Tartuffe

Haramiák

 

 

 


süti beállítások módosítása