Az ördög és a Jóisten

A Picaro társulat - három sikeres Rejtő Jenő adaptáció után - most Sartre történelmi tablóját, Az Ördög és a Jóisten-t mutatja be hat szereplővel, február 22-én, a Szkéné Színházban.

P1030011

 

„A beavatás hosszú, gyötrelmes folyamat, melynek során a novíciusból magiszter lesz, ha megvilágosodik. Nincs annál gyötrelmesebb és hosszabb dolog, hacsaknem rájönni, mit kezdjünk a megszerzett tapasztalattal. A novíciusból magiszter, a tanítványból mester lesz, rendben. De mi lesz a könyörtelen, tömeggyilkos hadvezérből?" Deák Tamás

- Őeminenciája tárgyalásokat szeretne kezdeni az ostromlottakkal. Ha az ön serege még néhány napig a falak alatt marad, ez megkönnyíti a megbeszéléseket.
- Aha, értem. És ki tárgyal velük?
- Én.
- Mikor?
- Holnap.
- Lehetetlen.
- Miért?
- Katharina, megmondjuk neki?
- Hát persze, rubintom.
- De te mondd meg, én nem merem. Nagyon fog fájni neki.
- Holnap, uram, ezek az emberek már mind halottak lesznek.
- Halottak?
- Mind egy szálig.
- Mindnyájan, még a gazdagok is?
- Még azok is.
- Mindnyájan halottak?
- Valami baj van a fejével? Leöldössük őket ma éjjel. Látja ezt a kulcsot? A város kul­csa. Egy óra múlva megkezdjük a mészárlást.
- De hát az imént még helyeselte az érsek elhatáro­zását...
- Még most is helyeslem. Őt megsértették, és ő pap: kettős oka van, hogy megbocsásson. De én miért bocsátanék meg? Engem nem sértettek meg.

 

Jean-Paul Sartre
Az ördög és a Jóisten

próféta, zenész: Pelva Gábor
érsek, Frantz, paraszt: Stubnya Béla
Nasty: Urmai Gábor
Hermann: Robin László
Heinrich: Pintér Gábor
Katharina, Hilda és a többi nő: Szentes Kata
Fugger bankár: Latham Alexis
Götz: Deák Tamás

Díszlet: Fecsó Andrea, Tamás Gábor
Jelmez: Fecsó Andrea
Jelmez munkatárs: Árva Nóra
Speciális effektek: Lonczy
Fény-hang: Tamás Gábor
Korrepetitor: Király Anita
Rendezőasszisztens: Tóth-Gábor Anna
Zeneszerző: Pelva Gábor

Rendező: Deák Tamás

www.picaro.hu

forrás: Szkéné Színház

süti beállítások módosítása