Cabiria éjszakái

A Karinthy Színház idei, 29. évada Fellini Cabiria éjszakái című felejthetetlen filmjének színpadi ősbemutatójával indul szeptember 24-én, Pataki Éva adaptációjával, Mészáros Márta rendezésében. A szereposztás bővelkedik meglepetésekben. Kecskés Karina, Árpa Attila, Czinkóczi Zsuzsa, Kapócs Zsóka, Balázs Andrea, Hámori Ildikó, Bicskey Lukács, Kovács István és mások lépnek fel az izgalmas műben.

slide_karinthy

 

"Filmrendező vagyok, csak időnként kirándulok a színházba, de a Cabiria megrendezése régi álmom. Amikor 1984-ben a Napló gyermekeimnek című filmért megkaptam a Zsűri Nagydíját, a díjat Giulietta Masina adta át. Természetesen láttam őt az Országútonban, a Cabiriában, szerettem, csodáltam. A díjkiosztó forgatagában azt hitte, színésznő vagyok. Amikor megtudta, hogy én rendeztem a filmet, mosolygott, örült: „Nahát! Egy nő! Rendező! Emlékszem a nagy, csodálkozó szemeire. A filmet akkor még nem látta. De évek múlva kaptam egy képeslapot Pozsonyból. Masina ott forgatott, és egy moziban megnézte a Naplót. Vette a fáradtságot, és írt nekem, hogy Pozsonyban megnézte a filmet, és örül, hogy átadhatta a díjat. Ez az előadás számomra nem csak arról szól, hogy elmesélünk egy megható történetet, hanem arról is, hogy kifejezhetem tiszteletemet és csodálatomat a felejthetetlen Fellini-Masina házaspár előtt". /Mészáros Márta/


1256841087_meszaros_marta
Mészáros Márta

 

Nemzedékek nőttek fel Fellini filmjein, amelyek a kiszolgáltatottságról, a kitaszítottságról és a mindenek fölött mégis győzedelmeskedő szeretetről és életörömről szólnak varázsos egyéni hangon. A Cabiria éjszakái című filmet Fellini feleségének, a nagyszerű színésznőnek, Giulietta Masinának álmodta meg. Cabiria, a városszéli prostituált, aki mindig keresi a jót, és bízik abban, hogy neki sikerül kiszabadulni, szeretetre, biztonságra lelni. A színpadi változatra régóta készült a rendező Mészáros Márta. Most arra vállalkozott, hogy a Karinthy Színház színpadára álmodja a hatvanas évek Rómájának szegényeit, kitaszítottjait. Cabiria története örök. Mindig vannak és lesznek naiv, szeretetre vágyó, kiszolgáltatott emberek, akik mégis, képesek egymást felvidítani és minden kudarc, csalódás ellenére sohasem adják fel...

 

Federico_Fellini_NYWTS
Federico Fellini
/1920-1993/

 

 

Federico Fellini
CABIRIA ÉJSZAKÁI
- Játék két részben -
„Az előadás a jogtulajdonos engedélyével, a SIAE és a Hofra Kft. közvetítésével jött létre."
Játszódik Rómában 1957-ben
Az eredeti forgatókönyvet írta: Federico Fellini, Ennio Flaiano, Tullio Pinelli
Színpadra alkalmazta: Mészáros Márta, Pataki Éva

Cabiria, utcalány KECSKÉS KARINA
Wanda, a barátnője, utcalány BALÁZS ANDREA
Oscar, Cabiria vőlegénye ÁRPA ATTILA
Marisa, utcalány CZINKÓCZI ZSUZSA
Rosie, utcalány KAPÓCS ZSÓKA
Öreg, kurva, utcalány HÁMORI ILDIKÓ
Alberto Lazzari, mozi színész KOVÁCS ISTVÁN
Béna, strici
Strici, Béna barátja BICSKEY LUKÁCS
Romolo, Marisa stricije BORBÉLY SÁNDOR
Giorgio, strici ÁRPA ATTILA
Jessie, Lazzari kedvese KAPÓCS ZSÓKA
Chiara, zenész lány BÁLINT EMESE
Mágus KOVÁCS ISTVÁN
Valamint: kurvák, stricik, hívők, inas, portás, pap, járókelők, apácák, nézők
Díszlet: IVÁNYI ÁRPÁD
Jelmez: JANCSÓ KATALIN ETELKA
Jelmez asszisztens: MATLIÁK ESZTER
Világítástervező: KIRÁLY TAMÁS
Zene: KOVÁCS FERENC
Rendező asszisztens: NAGY ISTVÁN DÁNIEL
Díszlet kivitelezés: MAJOR ATTILA, CZINKA GÁBOR
Kellék: BÍRÓ TAMÁS
Fény: LÉNÁRT GÁBOR
Szcenika, produkciós asszisztens: RIDZI GÁBOR
Művészeti vezető: KARINTHY MÁRTON

Rendezte: MÉSZÁROS MÁRTA

BEMUTATÓ: 2010. szeptember 24.-én péntek este 7 órakor

 

JEGYEK VÁLTHATÓK:
A Karinthy Színház pénztárában: naponta 14-19-óráig (tel: 06-1/203-8994, 06-1/783-5030)

email: karinthy.szinhaz@gmail.com

A Karinthy Színház szervezésén: naponta 10-14-óráig (tel: 06-1/783-5030)

email: karinthy.szervezes@gmail.com

Farkas Margó tel: 06-20/925-1352, Losonczi Ilona tel: 06-20/375-5535,

Lauró Katalin tel: 06-70/229-9173, Hochoffer Éva tel: 06-30/419-6869

Az Interticket rendszerében (www.jegy.hu online jegyvásárlás),

A Moszkva tér Jegyirodában (Bp., Moszkva tér 3. Tel:315-1900),

Csepel jegyirodában (Bp. XXI. Ker. Árpád u. 4. Csepel Galéria tel: 276-9523)


forrás: Karinthy Színház



süti beállítások módosítása