Mjuzikelkámedi a Madách Színházban

Vajon tud-e segíteni egymáson hat pszichés problémákkal küzdő, vadidegen fiatal? - teszi fel a kérdést a Madách Színház musicalpályázatának győztes darabja, a Csoportterápia.


szente

Szente Vajk - szövegíró, színész

 

Bolba Tamás, Galambos Attila és Szente Vajk zenés komédiájának ősbemutatóját június 9-án tartja a budapesti teátrum.

"Másfél évvel ezelőtt, mikor kiírtuk a musicalpályázatunkat, Bródy János azt mondta nekem, a kezdeményezés garantáltan bukásra van ítélve, hacsak nem történik meg az a csoda, hogy egy igazi mű születik. Most jó úton vagyunk efelé" - idézte fel az előzményeket a Csoportterápia hétfői sajtótájékoztatóján a Madách Színházat vezető Szirtes Tamás.

LOGO

A musical története szerint három-három idegen férfi és nő érkezik csoportterápiára egy esős délutánon: Jetti, az üldözési mániával súlyosbított testképzavaros lány leginkább saját maga elől menekül, Ervin Ivánnak látszólag semmi keresnivalója ezen a helyen, de záros határidőn belül kiderül, hogy az amnézia speciális esetét testesíti meg, Sziszi táncos az Operában, és nemi identitásának elfogadtatásáért küzdene. Trixi krónikus hazudozó, Lajos megrögzött hipochonder, aki elveszett testvérét keresi, Natasa pedig őrületes lelki problémákkal küzd: múltkor a plázában nem tudott leparkolni a dzsippel.

Mint a Csoportterápia zenéjét szerző Bolba Tamás megjegyezte, a valós időben játszódó musicalre jobban illene a zenés játék megjelölés, a muzsika ugyanis műfaji kötöttségek nélkül a karaktereket, a jelenetek hangulatát követi. Galambos Attila elmondása szerint a szöveget vele együtt író Szente Vajkról most mindenki számára kiderült, hogy nem csupán tehetséges színész és fordító (évek óta ültet át magyarra rajzfilmeket és dalszövegeket).

"Ez az első darab, amit jegyzek" - fűzte hozzá Szente Vajk, aki elárulta, a musical ötlete akkor fogalmazódott meg benne, mikor egy hajnalon órákra beszorult egy csomagokkal teli liftbe, és addig számára is ismeretlen félelmekkel kellett megküzdenie. A koncepció formába öntését aztán a Madách pályázata segítette, hiszen az határidőket szabott - mondta az MTI-nek a színész-szövegíró.

Hozzátette: miután megszülettek a fejében a karakterek, ezeken utána nem változtattak.

"Egy pontig nem a színészekre írtuk a darabot, azon túl egy kicsit igen, én azonban egyik szerepbe sem gondoltam bele magamat, mert akkor mindig felvetődhetett volna bennem, hogyan áll nekem ez vagy az a mondat. Így a szövegkönyv elkészültekor nem tudtam, mit fogok a darabban játszani, ez csak később dőlt el - fejtette ki".

Mint Szente Vajk felidézte, a Csoportterápiát kezdetben egyfelvonásosra tervezték, azt a musicalpályázat megnyerése után kellett két felvonásossá bővíteni.

 

harangi

Harangi Mária, rendező
fotó: Nagy Norbert

 

"A szövegkönyv első változata 52 oldalas volt, most 73 lett. Miután kiderült, hogy a nagyszínpadon játszunk, az első felvonás végére ki kellett hozni egy olyan szituációt, amiből szünetet lehet kerekíteni, írni egy finálét, oda egy dalt, majd egy kezdést a második felvonás elejére, két dallal" - beszélt a szerző a munkáról, amely Harangi Mária rendező szerint meghozta gyümölcsét: "mintha a hat figura közülünk ment volna fel a színpadra".

A Madáchban június 9-től látható előadásban Jettit Balla Eszter, Ervin Ivánt Sándor Dávid, illetve Simon Kornél, Trixit Dobos Judit, Sziszit Nagy Sándor, Lajost Szente Vajk, Natasát pedig Ladinek Judit, illetve Polyák Lilla játssza.

A Csoportterápia díszlete Romvári Gergely, a jelmezek Howard Lloyd munkái, a koreográfiát Fejes Kitty jegyzi.

 

forrás: Madách Színház

süti beállítások módosítása