'Egy módon nem: gyűlöletből.'-Márta István nyilatkozata

Márta István nyilatkozatban reagál Csurka István Új Színházzal kapcsolatos megnyilvánulásaira.

marta

Nyilatkozat

 

Csurka István az elmúlt napokban két alkalommal is foglalkozott az Új Színházzal.

 

2011. október 7-én a parameter.sk honlapnak a következőt nyilatkozta:

„...Februárig a mostani társulat működik, nyilvánvaló, hogy mindenfélét meg fognak majd próbálni. De ez engem egyáltalán nem érdekel..."

Közlöm az „intendáns" úrral, hogy a társulat nem „meg fog próbálni valamit (!?)", hanem próbál, mégpedig Schiller: Don Carlosát.

 

A közszolgálati rádió 2011. október 10-i reggeli műsorában pedig imígyen fenyegetőzött:

„...minden fillért meg kell nézni, mert nekem nagyon gyanús a mostani vezetés gazdálkodása.."

 

Az 50-es, 60-as évek stílusára, módszerére emlékeztető retro mondatával kapcsolatban kijelentem, hogy a jövőben várható sárfröccsentéseire, provokációjaira nem reagálok, mivel az „intendáns úrral" semmilyen jog- és egyéb viszonyban nem állok és nem is akarok állni.

Úgy gondoltam, hogy a múlt század perlekedő, groteszk és károkozó „kisgazdamiépes" világa végleg eltűnt a színpadról.

Tévedtem.

Sajnálom.

És még valami.

Színházat lehet elkötelezettségből, dacból, indulatból, szolidaritásból, ellenállásból, szórakoztatásból, különbféle hitből és elkötelezettségből, ön- és közösségi célból, szenvedésből és szenvedélyből, szeretetből csinálni.

Egy módon nem: gyűlöletből.

Az ilyen hozzáállással létrejött és létresegített színház minden szereplője sérült és kiszolgáltatott lesz, ördögi körbe kerül, végül függönyt érdemel és kap.

 

Márta István

2011-10-11

 

 

Kapcsolódó anyagok:

 

süti beállítások módosítása