Pozsgai Zsolt válasza Márta Istvánnak

Pozsgai Zsolt, az Új Színház leendő főrendezője az Echo TV-ben a színház jelenlegi igazgatójáról is nyilatkozott. Az interjút szemléztük. Márta István válaszolt és most Pozsgai Zsolt levelét olvashatják. "Sérelmezed, amit az Új Színház utóbbi éveiről írtam. Erre okod is van, érzékeny vagy erre, indokolt és világos. De sajnos, mióta új művészeti vezetőd van, nem sok örömöt okoztak nekem az előadások /persze nem én vagyok a mérce, lehet, hogy tévedek./" - fogalmaz Pozsgai.

Előzmények:

Interjú Pozsgai Zsolttal

Márta István első és utolsó levele Pozsgai Zsoltnak

 

Kedves István,

 

úgy látszik, az Új Színház körüli levelekből lassan összeáll egy leányregény, de csak álljon.

Érdekes, hogy a nyilatkozatomból csak azt a mondatot hagytátok ki, ami arra vonatkozik /most néztem vissza az interjút/ hogy a Székely-féle váltás idején én nagyra becsültelek, mint zeneszerzőt és színházi embert. Valóban értekeztem Veled eddig is, mert becsüllek és szeretlek /ez talán nem baj/, megosztottam Veled időnként a problémákat. De ez nem függ össze az igazgatóváltással. Biztos nem kerülte el figyelmedet, nem én lettem az igazgató.

Kétségtelen, hogy értekeztünk az utóbbi hetekben például Szabó Dezső ELSODORT FALU c. regényének színpadi adaptációjáról, amit Te az új igazgató kinevezése előtti napokban vártalanul és hirtelen elővettél. De ez se gond, Ascher Tamástól tudom, hogy ők is gondolkoztak ezen mű bemutatásán. Fordul a világ, jól van.

pozsgai

Sérelmezed, amit az Új Színház utóbbi éveiről írtam. Erre okod is van, érzékeny vagy erre, indokolt és világos. De sajnos, mióta új művészeti vezetőd van, nem sok örömöt okoztak nekem az előadások /persze nem én vagyok a mérce, lehet, hogy tévedek./ Goldoni darabja nem ragadott meg, le is vettétek a műsorról. A KELETI PU.-t túlságosan ad-hoc előadásnak gondoltam. Ahogy az AHOGY TETSZIK sem fogott meg igazán. Pedig akkor még nem tudtam, hogy igazgatóváltozás készülődik, egyszerű drukkerként mentem az előadásokra. A Ghelderode-darabban a valóságshow közhelyes elemei inkább taszítottak, mint nem. Az ERDŐ c. produkció pedig csalódás volt számomra, lehet, hogy csak azért, mert annakidején Kaposváron előbb Szőke István, majd Ascher rendezése revelatív élmény volt számomra. És most úgy érzékeltem, egy rossz megerőszakolása történt a műnek. Ettől persze még nyerhettek vele fesztiválokat, a magam véleményét mondom – rákényszerítettél a leveleddel. A „Bűn és bűnhődés” adaptációt, a CSÚNYÁ-t és a SZÍV BŰNEI-t viszont nagyon szerettem. Előbbiek rendezőjét nyugodtan engedhettétek volna nagyszínpadra. Ezért írtam/mondtam azt, hogy az utóbbi időkben fáradni látom a színházat. Miután folyton az Új Színházról kérdeznek, véleményt mondok. Nem én indukáltam a változást. Mivel azonban barátaim kerültek helyzetbe, akik engem is helyzetbe hoztak, örülök az új feladatnak. Hogy az Általad működtetett társulat tagjainak művészileg és emberileg értékelhető feladatokat adjunk. Tehát nyugodj meg, a műved jó kezekben fejlődik tovább. Legalábbis azon leszünk.

Soha ne mond, hogy „utolsó levél.” Inkább írjunk egymásnak, aztán adjuk ki később könyvben, az elkövetkező generációk okulására.

 

Barátsággal üdvözöl

Pozsgai Zsolt

 

Kapcsolódó anyagok:

Az Új Színház-ügy részletei

Összefoglalónk folyamatosan frissül

Összefoglalónkból kiderül, mi történt az Új Színház körül az elmúlt hetekben. Cikkünk folyamatosan frissül és azt is beavatja az eseményekbe, aki eddig nem értesült róluk.

 

Interjúk:

Interjú Ascher Tamással

Interjú Bérczes Lászlóval

Interjú Herczeg Tamással

Interjú Csiszár Imrével

Megszólalnak az ÚJ Színház színészei I. rész - Derzsi János, Száraz Dénes

Megszólalnak az Új Színház színészei II. rész - Takács Kati

Interjú Pozsgai Zsolttal


süti beállítások módosítása