Egy parádés beugrás története az Operettszínházból

Alig pár óra állt rendelkezésére Felföldi Anikónak, hogy átvegye a játékmesterrel a darab szövegkönyvét, Lehoczky Zsuzsa sajnálatos betegsége miatt ugyanis ő játszotta két alkalommal a Mágnás Miska előadásban a Nagymamát.

Februárban két előadáson is Felföldi Anikó helyettesítette Lehoczky Zsuzsát Szirmai Albert Mágnás Miskájában. A beugrás után a körülményekről mesélt: "Az előadás napján délelőtt 11 órakor kaptam a telefont a titkárságról, hogy a Mágnás Miska című előadás Nagymama szerepét el kellene játszanom délután és este. Körülbelül tíz éve, a premieren láttam legutóbb az előadást, és soha nem játszottam ezt a szerepet. Először arra gondoltam, hogy az első előadásig két és fél óra áll rendelkezésemre, tehát nagy bátorság kell ehhez a teljesítményhez. Bátor voltam! Elvállaltam! Természetesen tudtam, hogy segítenem kell, hiszen nem maradhat el két teltházas előadás. Mivel szereplőtársaim éppen úton voltak a színház felé, így a próba nélkülük zajlott. Legfontosabb társaim azok a kollegák - akik bajtársaim voltak abban a csatában, amit beugrásnak hívunk - nélkülük nem tudtam volna felkészülni: ezúton is szeretném megköszönni súgónőnknek, Szilárd Katinak és játékmester barátomnak, Bori Tamásnak azt az áldozatkész munkát, ahogy segítettek nekem! Először megnéztük a Nagymama jeleneteit az eredeti előadásról készült videófelvételen, főleg azok a részletek voltak izgalmasak, amikor a kellékekre is koncentrálni kellett, hiszen az előadás során a Nagymama mindent eltulajdonít, ami a keze ügyébe kerül. Ezután a színpadon az eredeti díszletben lejártunk minden jelenetet."

felfldi1

A nézőket nem érte váratlanul a beugrás, mivel mindkét előadás előtt Kerényi Miklós Gábor főigazgató úr felkészítette a közönséget arra, hogy Lehoczky Zsuzsa váratlan betegsége miatt "mélybe-ugrás" várható. "Amikor felment a függöny, éreztem színésztársaim segíteni akarását. A közönség nagyszerűen vizsgázott, mert mindvégig drukkolt nekem, tapsolt és a szeretet, ami felém sugárzott erőt adott, hogy az előadás hibátlanul sikerüljön. A második előadáson már boldog voltam, éreztem azt, hogy győztünk! Jól érzem magam, és megsúgom, - hogy mint a mesében - nem is hiszem el, hogy mindez megtörtént velem!" - meséi Felföldi Anikó.

felfldi2

Bori Tamás játékmester is jó szívvel emlékszik vissza a beugrásra: "Éppen a Borban a vigasz...! próbájáról rohantam át egy DVD-vel és a szövegkönyvvel a művésznőhöz, majd a lejáró és szövegező próbák után birtokba vettük a színpadot, ahol egy óra alatt a Nagymama kilenc hosszú jelenetét végigvettük. Természetesen mielőtt színpadra lépett, mindig átbeszéltük, hogy mi fog történni. Felföldi Anikó hihetetlen ügyes volt, azt hiszem, mind a nézőknek, mind nekünk hatalmas élmény volt ez a beugrás."

Szerencsére Lehoczky Zsuzsa azóta jól van, a Menyasszonytánc című klezmer-operettben és a Cigányszerelemben is újra színpadra lépett.

 

Forrás: Budapesti Operettszínház

süti beállítások módosítása