Kulka János nem fog kompromisszumot kötni

Tíz évvel ezelőtt kezdte meg működését az új Nemzeti Színház. Az évforduló megünneplésére március 25.-én vasárnap tíz vidéki városból indítottak ingyenes buszokat Az ember tragédiája előadására – az utasok mellé a Nemzeti társulatának színészei szegődtek kísérőül. A Magyar Narancs Nagykanizsán kapaszkodott fel Kulka János mellé, aki a megosztó személyiségekről, a nemzeti színházak dolgáról is beszélt a lapnak.

Néhány gondolat Kulka Jánostól:

„Egy mindenkori Nemzeti Színháznak, természetesen a hagyományőrzés mellett dolga, hogy korszerű legyen, hogy arról beszéljen, ami körülöttünk történik és azokra a kérdésekre keressen válaszokat, amelyek fölvetődnek...”

"Ez a nagyon furcsa hatalomátvétel a magyar színházi életben és a Nemzeti Színház szinte negligálása a hazai uralkodó politika és gazdasági elit köreiben nekem nagyon furcsa. Az én a Nemzetiben a társulathoz és az Alföldihez kötődöm, bízom annyira magamban, hogy (ha esetleg leváltják) csinálom tovább egyedül, vagy játszom az Orlainál, vagy elmegyek vidékre, ha még lesz hova. Kompromisszumot nem szeretnék kötni magammal.  Ha egy olyan ember kerülne a Nemzeti Színház élére, akit én nem tartanék alkalmasnak a vezetésre, vagy akiről én úgy gondolom, hogy nem olyanok az ambíciói, amelyekkel én egyet tudnék érteni, akkor biztos hogy eljönnék a színházból. A legszörnyűbb dolog, ami egy színésszel történhet, ha meggyőződése ellenére olyanokkal kell dolgoznia, akikkel egyébként mélységesen nem ért egyet, de gyerekei vannak, meg sárga csekkjei, az egy tragédia..."

Forrás: Magyar Narancs

süti beállítások módosítása