Megszüntette az örökös tagságot a Magyar Színház

A Magyar Színház levélben értesítette örökös tagjait, hogy jogi akadályok miatt az örökös tagság mint cím és díjazás is megszűnt. Moór Marianna Kossuth díjas színművész a Népszavának arról számolt be, fájó a dolog.

„Szomorú vagyok és rosszkedvű. Talán egy hete, hogy megkaptam az erről szóló nehezen értelmezhető levelet: "Tisztelt örökös tag, kedves Moór Marianna művésznő. Alulírott Őze Áron, a Magyar Színház igazgatója, a Nemzeti Színház Örökös Tagja Alapítvány vonatkozásában az alábbiakat közlöm: az alapítvány céljának teljesülése érdekében többszöri egyeztetést folytattunk a színház fenntartójával. Az egyeztetések folyományaként a fenntartó a másolatban csatolt válaszában (Moór Marianna nem kapott másolatban csatolt választ - a szerk.) egyértelműsítette, hogy a költségvetési szervként működő színházunk költségvetéséből, alapítvány, jogi akadályok miatt nem támogatható..." Amikor ezt elolvastam, arra gondoltam, hogy az Áron megbolondult. Hogyan küldhetett nekem ilyen levelet! Mert ha fölhív, és azt mondja, kedves Mariska, nem tudunk tovább örökös tagsági díjat fizetni, ami havonta 20 ezer forint, ám a címet, a színészek iránti tiszteletből fenntartjuk, akkor azt elfogadom” – fogalmazott a színésznő a lapnak.

Moór Marianna arról számolt be, van olyan kollégája, aki a Magyar Színház gazdasági igazgatójától olyan megszólítású levelet kapott, hogy "Tisztelt beszállító!".

Forrás: Színház.hu, Népszava

süti beállítások módosítása