Egy tűzrőlpattant Marcsa - Radnay Csilla Szegeden

A Mágnás Miskában Marcsa szerepét alakítja Radnay Csilla, a Nemzeti Színház fiatal tagja – aki tavaly a POSZT-on elnyerte a legjobb 30 év alatti színésznő díját. Most szubrettként debütált a szabadtéri idei záróprodukciójában. Ennek kapcsán a Délmagyar kérdezte. Lapszemle.

“Alapvetően egy nagyon lusta ember vagyok; ezt legyőzendő muszáj gigantikus energiákat mozgósítanom, hogy ne süppedjek a saját lustaságomba. Ilyenkor átcsapok a másik végletbe, és ez az igyekezet egy nagy energiagombóccá válik” – mesélte a Nemzeti Színház színésznője.

“Nem láttam korábban a Mágnás Miska filmváltozatát, és amikor kiderült, hogy Marcsát játszom majd, akkor már inkább nem is néztem meg, mert szerettem volna saját kútfőből felépíteni a szerepet. Marcsa báját, nyelvezetét, az idegen szavakat erőteljesen magyarosító, és saját ízlésére formáló paraszti megszólalását nagyon szeretem. Bár tősgyökeres pesti lány vagyok, vonzott ez a feladat, mert bájosnak tartom a figurát. Nagy örömmel és olyan bátorsággal fogtam hozzá, ami ha nem lennék ennyire pesti, talán nem is lenne meg bennem, így viszont bárdolatlan mersszel megyek neki” – fogalmazott Radnay Csilla a Délmagyarnak.

radnay

Fotó: Segesvári Csaba

Arról is mesélt, hogy gyerekkorában népdalénekléssel kezdte, sok versenyen vett részt. Később a színművészetin is zenés osztályba járta, Novák Eszterhez és Ascher Tamáshoz. “Egy operettben különösen sokat számít, hogy az ember tudja: az adott pillanatban hova kell figyelnie, hogy a karmestert ne tévessze szem elől, mert abból könnyen baj lehet” – mondta a színésznő, aki a Nemzetiben a János vitézben már játszott együtt mostani partnerével, Stohl Andrással.

“Ő a címszerepet alakította, én voltam a Francia királylány. Még nem vagyunk régi, összeszokott páros, de nagyon könnyen értünk egymás nyelvén, mert hasonló energiákkal és jókedvvel játszunk. (…) Rendkívül szerencsésnek érzem magam, hogy a Nemzeti Színház társulatának tagja lehetek, ráadásul épp ebben az időszakban, amikor egy olyan csapat alakult ki, ami igen ritka” – árulta el Radnay Csilla.

A teljes interjút itt olvashatja.

süti beállítások módosítása