Visszaélt Nagy József nevével Bozsik Yvette - A Narancs interjúja szerint

Szőcs Gézának nemet mondott a nemzetközi hírű koreográfus a felkérésre, hogy legyen a Trafó vezetője, Bozsik Yvette pályázatába akarata ellenére került, de most már saját döntése nyomán lett a magyar alternatív kultúra legfontosabb intézményének vezetője, nyilatkozta a Magyar Narancsnak a frissen kinevezett Nagy József.

Tarlós István a vajdasági származású, de Franciaországban élő Nagy József koreográfust, táncművészt, rendezőt augusztus 31-én nevezte ki az intézmény élére. A művészeti központ igazgatói posztját Szabó György korábbi igazgató után Bozsik Yvette nyerte el, aki azonban márciusban bejelentette, hogy az őt ért támadások miatt lemond a pozícióról. Ezt követően az igazgatói írtak ki újabb pályázatot, amit érvénytelennek nyilvánították, pedig a következő körben nyertes Nagy József is indult rajta.

nagy_lead

A történtek kapcsán Nagy József a Magyar Narancsnak elmondta, korábban szerepelt Bozsik Yvette pályázatában, de mire Bozsikot kinevezték, és közzétette a pályázatát a Színház.hu-n, a rá vonatkozó részeket kitakarta. "Egy súlyos félreértés, hogy azt ne mondjam: visszaélés történt. Horváth Csabával (aki Bozsik művészeti vezetője lett volna) régóta munkakapcsolatban álltam, ő hívott fel, hogy adott esetben tudnék-e nekik segíteni, ajánlani jó előadásokat, ilyesmi. Annyit mondtam, hogy persze, segítek, ha tudok, nagyjából bárkinek ezt mondtam volna, de külön kértem, hogy ne használják a nevemet, ez csak egy baráti gesztus. Azonban semmilyen tervem nem volt a Trafóval, nem is lehetett, hiszen mint mondtam, Szabó Gyuri ellenében semmiképpen nem akartam volna versenyezni. Amikor megtudtam, mi történt, azonnal kértem, hogy vegyék le a nevemet" – fogalmazott Nagy József a lapnak.

“A Trafóra jellemző kísérletező művészet szellemiségében gondolkodom. (…) A pályázatot szerintem nem kilóra mérik, nem a lapok száma számít. Volt szóbeli meghallgatás is, annak pedig nem látom különösebb értelmét, hogy öt évre előre leírjam, mi lesz majd a házban, hiszen ez majd időközben alakul. Az intézményvezetés is egyfajta alkotói tevékenység, nem lehet megjósolni, mi fog történni” – nyilatkozta a Trafó új igazgatója.

süti beállítások módosítása