Itt az első Gasztroteátrum Fesztivál

Több budapesti helyszínen - a Müpában és négy fővárosi színházban - kerül megrendezésre hétvégén az első Gasztroteátrum Fesztivál.

A szervezők olyan nyitott családi-, baráti hétvégi programot állítottak össze, amelynek során kötetlen keretek között, művészeti látogatás során ismerkedhetnek meg a Magyar Turizmus ZRt. tevékenységével, magyar élelmiszerek történetével. A kultúrára, és a művészetekre fogékony emberek számára összeállított élelmiszer fesztivállal, élelmiszerkóstolással, multimédiás bemutatókkal a magyar élelmiszerkultúra, a Hungarikumok népszerűsítését szeretnék elősegíteni. Mindezt úgy, hogy a magyar színházi életre is felhívják mindenki figyelmét.

A szervezők ajánlója:

"Modern világunkban egyre fontosabb szerepet kap az egészséges életmód. Szerintünk a ma emberének az egészség nemcsak testi, hanem legalább ugyanennyire szellemi értelemben is az egyik legfontosabb törekvése kell, hogy legyen.
A test számára kiemelkedően fontos a tudatos táplálkozás. Elődeink itt a Kárpát-medencében olyan évszázados gasztronómiai kincset hagytak ránk, melyre az élelmiszer-vegyipari termékek dömpingjében is biztosan számíthatunk. A hungarikum élelmiszerek körét így is önkényesen csökkenteni kényszerülünk, annak érdekében, hogy egy könnyed baráti beszélgetésen egyszerűen bemutatható legyen. Tehát fesztiválunk nem kevesebbre vállalkozik, minthogy a hazai termelőktől származó alapanyagokból, hazai helyszíneken készített élelmiszerek fajtáit, jellemzőit, előállítóit a figyelem középpontjába helyezve megismertessük azokat látogatóinkkal".
Mikor, és hol lesz a Gasztroteátrum Fesztivál?
2013. március 09.-én, és 10.-én (szombaton, és vasárnap) kerül megrendezésre:
• Nyitóesemény: Művészetek Palotája, Lépcsőterem. március 9.-én 12:00 – 14:00 óráig.
• Színházi fogadások: Magyar Színház március 9.-én, 18:00 órától
                                        Új Színház március 9.-én, 18:00 órától
                                        Pinceszínház március 9.-én, 18:00 órától
                                        Magyar Színház március 10.-én, 14:00 órától

gasztroteatrum

Programterv:

2013. március 9-én 12:00 órakor kezdik meg fesztivált a Művészetek Palotájában, a Lépcsőteremben. Mindenkit szeretetettel várnak egy közös utazásra a magyar élelmiszerek világában, szó esik majd a hagyományos, és a modern előállítási technológiákról, megkóstolhatják a legismertebb hazai élelmiszereket. A Bohém Étterem közreműködésének köszönhetően, kedvező áron, egy speciális Hungarikum Menüt is megkóstolhatnak a vendégek. A MÜPA rendezvény 14:00 órakor zárul.
2013. március 9-én, a Magyar Színházban kezdődik meg a fesztivál színházi programja. Az esti Catullus című premier-előadáshoz kapcsolódóan, 18:00 – 21:00-ig a fesztivál betelepül a Magyar Színház halljába.
2013. 03. 09-én este az Újszínház  „Mert a mamának így jó” című előadásán is ott lesz a Gasztroteátrum csapata is.
18:00 órai kezdettel mini Hungarikum Fesztivál kezdődik a Pinceszínházban is ahol pálinkakóstolásra kerül sor a Bányavirág című előadás után.

2013. március 10-én speciális fesztiválnapot tartanak. Délután 14:00 órától a kisebbekkel és szüleikkel ismerkednek a szervezők a Magyar Színház Kisfiú meg az Oroszlánok előadása előtt, és után.

süti beállítások módosítása