Weöres Sándort köszönti az SZFE

A Színház- és Filmművészeti Egyetem szeptember 14-én egész napos programsorozattal köszönti a százesztendős Weöres Sándort.


A nap folyamán konferenciát, szakmai beszélgetést tartanak, illetve az Egyetem diákjai Weöres Sándor műveiből adnak elő. A programok az Egyetem épületében (1088 Budapest, Vas utca 2/c) kerülnek megrendezésre. 

weores Weöres100 – Részletes program

10.00 – Nádasdy terem 

Ascher Tamás megnyitója

„A csodálatos delejesség” – Weöres-művek színpadon és filmvásznon

A konferencia előadói: Radnóti Zsuzsa, Nánay István, Jákfalvi Magdolna, Győrei Zsolt, Stőhr Lóránt.

13.00 – Nádasdy terem 

Szent György és a (háromfejű) Sárkány 

Zsámbéki Gáborral három Szent György és a Sárkány-rendezéséről Karsai György beszélget.

14.30 – Várkonyi terem 

Weöres-mondó verseny 

A versenyen az Egyetem hallgatói vesznek részt. A zsűri elnöke: Huszti Péter, tagjai: Molnár Piroska, Ráckevei Anna, Fekete Ernő, Bárdos András.

17.30 – Padlás

„piros alma álom” – részletek a negyedéves színművész osztály beszédvizsgájából (osztályvezetők: Marton László – Hegedűs D. Géza – Forgács Péter) és válogatás Weöres Sándor megzenésített verseiből, zongorán közreműködnek a zeneszerzők: Kovács Adrián, Lustyik Ákos, Mátyássy Szabolcs.

A programok ingyenesek, a helyfoglalás érkezési sorrendben történik.

süti beállítások módosítása