"A demonstráció tévút" - Megszólalt a kaposvári rektor

A Kaposvári Egyetem új öltözködési szabályzata és a színészhallgatók vetkőzéssel egybekötött válasz-akciója bejárta a világsajtót. Szávai Ferenc rektor erről a KaposPontnak nyilatkozott először. Azt mondta: óriási félreértés történt az ügyben, az egyetem vezetését jobbító szándék vezette. Az intézmény vezetése közleményt is kiadott az ügyben.

Voltak, akik meztelenül, más hallgatók öltönyben tiltakoztak a Kaposvári Egyetem dresszkódja ellen. A rektor által jegyzett szabályzat szerint ugyanis októbertől a diákok nem hordhatnak túl rövid miniszoknyát, rövidnadrágot, túlságosan kivágott, illetve pánt nélküli ruhákat.

 

rektor
"Csomó félreértelmezés van az ügyben Mindössze azt szerettük volna elérni, hogy ne hiányos öltözetben, például strandpapucsban vagy bermuda nadrágban járjanak be a hallgatók az egyetemre" - nyilatkozta a KaposPontnak dr. Szávai Ferenc rektor. 

"Szó sincs arról, hogy bármilyen büntetést szabnánk ki. Természetesen sok vitakérdés lehet, ezeket folyamatosan megbeszéljük a hallgatói önkormányzattal, adott esetben az egyetemi fórumokon, és ha szükséges, változtatni tudunk. Ez egy erkölcsi lépés, ezekhez az elvekhez ragaszkodunk,  emellett az egyetem vezetése ki is tart" - tette hozzá..

A meztelen demonstrációról szólva a rektor annyit mondott: ami a művészeti karon történt, egy nagyon súlyos gondolkodásbeli zavar, a demonstráció "teljesen tévút".

 

A rektorral készült interjút itt megtekinthetik.

 

A Kaposvári Egyetem vezetése pénteken kommünikét is kiadott az ügyben, amelyben leszögezik, ragaszkodnak ahhoz az elvhez, hogy az Egyetem mindennapjaiban és különösen az ünnepi eseményeken, vizsgákon az alkalomhoz illő öltözetben jelenjenek meg az oktatók és hallgatók. Ezt a jövőben is érvényre kívánják juttatni - olvasható a közleményben. Az Egyetem vezetése ugyanakkor nyitott a javaslatok meghallgatására és azok alapján a közös vélemény kialakítására.

 

A kommüniké itt olvasható.

 

 

KAPCSOLÓDÓ ANYAGOK

 

 

 

süti beállítások módosítása