Hatan pizsamában - Gálvölgyi a Játékszínben rendez

Marc Camoletti Hatan pizsamában című vígjátékát mutatja be a Játékszín október 18-án Gálvölgyi János rendezésében.

 

Ajánló:

 

Valahol, egy franciaországi nyaralóban Bernard és neje, Jacqueline vendégeket várnak egy kellemesnek ígérkező hétvégére. Az egyik vendég, Bernard legjobb barátja, Robert, aki Jacqueline titkos szeretője. A másik vendég Brigitte, Bernard titkos szeretője. A ház ura feleségének úgy állítja be a dolgot, mintha Brigitte Robert párja lenne, de mivel Robert még sosem látta a nőt, összetéveszti a szobalánnyal, akit szintén Brigitte-nek hívnak. És ha mindez nem lenne elég, hamarosan beállít egy "pusszancsra" a szobalány férje is, Bertrand... Sok-sok bonyodalom és - reményeink szerint - kétórányi szórakozás a nézőknek. Ezt kívánja a hat szereplő pizsamában és a rendező - felöltözve...

 

galvolgyi

 

Gálvölgyi János a rendezésről:

 

"Nem akarom begörcsöltetni a kollégáimat. Nem hiszek a rettegés birodalmában. A felkészültségben hiszek, hiszen színészként magam is megkóstoltam olyan rendezőt, akiről öt mondat után kiderült, nincs a helyzet magaslatán. Fura érzés, mert például itt a Játékszínben két vígjátékban játszom, és ezekben igyekszem kamatoztatni mindazt, amit a humorról, a spétről és a poénról tanultam. Rendezőként viszont át akarom adni a tudásom.

Rendezni jó játék, de kimerítőbb, mint színészkedni. Már a sok beszédtől lefáradok, hiszen a rendezőasszisztenssel folyamatosan konzultálok, valahogy mégis spannol, hogy ez a munka állandó összpontosítást igényel. A díszlettől kezdve, a világításon és a zenén át minden az én felelősségem, de még az is, hogy a színészek jól mutassanak.

 

Pipa vagyok, amikor azt mondják, hogy ez egy könnyű műfaj. Nem az! A vígjáték egy tartalmas és nagyon komoly műfaj, legalább is az alkotók számára, az a fontos, hogy a közönség kitűnően szórakozzon. Magam is játszottam már Camolettit, több, mint kétszázszor, sőt ezt a darabot is rendeztem már.

Rendezni kimerítőbb, mint a színpadon lenni. Amikor az első próbáról hazaértem, sokkal fáradtabb voltam, mint ha engem rendeztek volna. Színészként csak egy szerepre kell koncentrálni, rendezőként most 6 színészre, 6 szerepre, a fényre, a hangra, a díszletekre is figyelni kell, de a 45 éves színészi szakmai tapasztalatom és a humorom segít. Évtizedek óta rendezgetem magamat és nagyszerű rendezőkkel dolgozhattam együtt.

Ma már alig-alig vannak társulatok, de a Játékszín hagyományai is olyanok, hogy itt mindig kellemes és jó volt dolgozni, mert az ember olyanokkal találkozott, akikkel máshol kevésbé. Itt játszom A Hölgy fecseg és nyomozban Vári Évával, a Jutalomjátékban Hernádi Jucival, most rendeztem ugye, jövőre pedig Szirtes Tamás barátom fog dirigálni a Tíz kicsi négerben. Igen, otthon érzem magam a Játékszínben!"

 

Képek az előadásból:

 

jsz 065 hatan proba2 0201

1.

jsz 065 hatan proba2 0246

2.

jsz 065 hatan proba2 0251

3.

jsz 065 hatan proba2 0333

4.

jsz 065 hatan proba2 0684

5.

jsz 065 hatan proba2 0211

6.

jsz 065 hatan proba2 0306

7.

jsz 065 hatan proba2 0409

8.

jsz 065 hatan proba2 0569

9.

 

 

Marc Camoletti
HATAN PIZSAMÁBAN
vígjáték két felvonásban
fordította: Szántó Judit

Bernard HAJDU STEVE
Jacqueline VÁNDOR ÉVA / SZŐLŐSKEI TIMEA
Robert CSONKA ANDRÁS
Brigitte 1. FÁBIÁN ANITA
Brigitte 2. LÉVAY VIKTÓRIA
Bertrand BARABÁS KISS ZOLTÁN
 
Díszlettervező: MENCZEL RÓBERT
Jelmeztervező: KOVÁCS YVETTE ALIDA
Ügyelő: PETYI JÁNOS
Súgó: DOBOS ERIKA, D. SZABÓ ERZSÉBET
Rendezőasszisztens: SKRABÁN JUDIT
Rendező: GÁLVÖLGYI JÁNOS

Bemutató:
2013. október 18. péntek 19:00
 
További előadások:
2013. október 19. szombat 15:00
2013 október 20. vasárnap 19:00
2013 október 28. hétfő 17:00
2013 november 02. szombat 19:00
2013 november 17. vasárnap 15:00
2013 november 17. vasárnap 19:00
2013 november 26. kedd 19:00
 
 
Forrás: Játékszín
 

süti beállítások módosítása