"Tanuljuk ezt az új rendszert" - Ráckevei Anna a Nol Presszóban

Ráckevei Anna, a debreceni Csokonai Színház igazgatója volt a Nol Presszó vendége.

Rackevei Anna

 

A Nol TV adásából:

 

A kérdésre, léteznek-e "oldalak" a színházban, Ráckevei Anna így felelt: "Az embernek van egyfajta világnézete, politikai meggyőződése, de én azt gondolom, az lenne egészséges, ha ezt négyévenként, a választófülkében nyilvánítaná ki az ember. Egyébként a szakmáról kéne hogy szóljon a színházi élet. (...)"

 

 

"Tanuljuk ezt az új rendszert az összes betegségével együtt, tanuljuk, hogy mi a demokrácia. Milyen az, hogy nekem lehet más meggyőződésem, mint neked, de attól én még nem vagyok a te ellenséged. És ettől nem kell gyűlölnöd engem, és nekem pedig tiszteletben kell tartanom a te meggyőződésedet egészen addig a pillanatig, amíg az emberi keretek között nyilvánul meg. Azt gondolom, hogy nagyon sokáig csak egy elfogadott értékrend volt hatalmon, és azért, mert ez most megváltozott, nagyon nehéz elfogadni, hogy van egyfajta oda-vissza hullámzás. (...) Azzal, hogy elfogadtam az MMA felkérését, és tagként beléptem oda, kiálltam az egyik oldal mellett, mivel ez az oldal hozta létre a Művészeti Akadémiát, ami nagyon sokak szemében - a másik oldalon - nem elfogadott dolog" - mondta Ráckevei Anna a Nol TV-nek.

 

süti beállítások módosítása