Turistacsalogató kampányt indít Pilsen, a leendő kulturális főváros

Széleskörű turistacsalogató kampányt indít Európa-szerte a nyugat-csehországi Pilsen (Plzen), amely 2015-ben a kontinens kulturális fővárosa lesz.

A Plzen 2015 nevet viselő társaság erre a célra 17 millió koronát - mintegy 200 millió forint - kapott a városi tanácstól. "Pilsen külföldi bemutatása alapvető fontosságú. Rendezvényeinkre ugyanis több százezer külföldi látogatót kell odacsábítanunk" - nyilatkozta Jirí Suchánek a társaság igazgatója újságíróknak.


"Eddigi tapasztalatok egyértelműen azt mutatják, hogy az európai kulturális főváros cím jelentős mértékben befolyásolja a helyi idegenforgalmat. Az adott évben átlagban tíz százalékkal emelkedett a városba látogató külföldi turisták száma, s nagyobb az érdeklődés a következő években is" - állítja Jirí Sulzenko, programigazgató.

 

jiri

Jirí Suchánek


A Pilsent népszerűsítő turistacsalogató rendezvények nagyon sokfélék. A nyugat-csehországi város karácsony előtt elsőként a bajorországi Münchenben mutatkozott be, a következő hónapokban Lettország, Svédország, Ausztria és Belgium következik.
"A világban működő Cseh Centrumokat (kulturális intézetek) is megszólítottuk, s mindegyikük betervezett már legalább egy városbemutatót. Jelen leszünk a fontos nemzetközi idegenforgalmi vásárokon is Nürnbergben, Utrechtben, Berlinben, Stuttgartban, Bécsben, Linzben és Londonban" - fejtette ki Sulzenko. "Nem marad ki Brüsszel sem, ahol egy nagyszabású cseh utcabált szervezünk" - tette hozzá.


    Európai körútra készül a speciálisan a város népszerűsítésére megtervezett autóbusz is, amelyen cseh fiatalok fogják bemutatni Pilsent. "Az emberek nagyon széles körét kell megszólítanunk, ezért külföldi cégekkel is kapcsolatba léptünk és közös akciókat tervezünk" - mutatott rá Suchánek.


"Kultúrvonat" elnevezéssel különleges vasúti szerelvény tesz meg egy-két utat jövőre Pilsen és Bécs, illetve Pilsen és Regensburg között.

 

Kokes János, az MTI tudósítója jelentette

süti beállítások módosítása