Szevasz Tamás! - Koncert Cseh Tamás születésnapján a Kolibriben

Szevasz Tamás! címmel emlékkoncertet adnak pályatársai Cseh Tamás születésnapján, január 22-én a Kolibri Színházban.

 

“Mélyponton nem voltam. De ezért legalább küzdöttem. Az egész életemet erre áldoztam. Nem szórakozásból kezdtem énekelni. Én igenis akartam ezeket a dalokat énekelni, mert fontosak voltak. Így már talán érthető, miért nem érzem a tapsot a fellépések végén. Csak a dolgomat tettem… Akármennyire is szeretném, nem tudok úgy reagálni, hogy érezzék, lássák, nagyon boldog vagyok. Csak ott belül…” (Cseh Tamás)

 

tamas cseh

Cseh Tamás pályatársaival immár több, mint 40 éve kezdett énekelni, 1973 márciusától az Ad Libitum együttessel, melynek tagjai akkoriban Novák János, Márta István, Kecskeméti Gábor voltak. 1976-tól Másik Jánossal a 25. Színházban adta elő a Levél nővéremnek első számait.

 

cseh tamas1
Január 22-én, a Magyar Kultúra Napján Cseh Tamás születésnapján egykori társai adnak koncertet a Kolibri Színházban, felidézik a közös dalokat és a Cseh Tamás emlékére született újabb szerzeményeket is a közönség elé tárják.

Negyedszázaddal ezelőtt, a rendszerváltás idején születtek az Új dalok, amelyeket Dömölky János filmrendező -eddig titkos- felvétele is megőrzött. Az újonnan rekonstruált videót is bemutatja a Szevasz Tamás! című est, így a Bereményi Gézával írt dalokat énekelve, talán Cseh Tamás is jelen lesz a Kolibri megemlékezésén.

csehberemenyi

AZ EST RÉSZLETES PROGRAMJA
1. rész
Cseh-Bereményi: Új dalok (1990-es felvétel)
1. Gyerekdal
2. Polka
3. Népdal II.
4. Gróf Széchenyi István
5. Kelet-Európa
6. Csönded vagyok
7. A jobbik részem
Az 1. rész végén az Ad Libitum zenél – Novák János, Kecskeméti Gábor, Bornai Szilveszter, Darvas Kristóf.
Majd Másik János dalai szólalnak meg.

2. rész
Cseh-Bereményi: Új dalok (1990-es felvétel)
1. De jó, hogy látlak végre fiú
2. Kamasz
3. Amikor begerjed a jóindulat
4. A képzelet szálfái között
5. Népdal III.
6. Rajtam maradt télikabát,
7. Lánchíd
Az estet az Ad Libitum és Másik János közös programja zárja

A műsort a Kolibri Színház és a Cseh Tamás Archívum állította össze
Szerkesztő: Hanák Gábor

 

Jegyek már kaphatók.

 

süti beállítások módosítása