"Itt őszinte barátságról van szó" - Botos Éva és Nagy-Kálózy Eszter válaszolt

December 5-én mutatta be a Centrál Színház az Edith és Marlene című darabot, mely a két legendás művésznő, Edith Piaf és Marlene Dietrich barátságát, illetve Piaf életét dolgozza fel. Az előadás két címszereplőjét, Botos Évát és Nagy-Kálóczy Esztert kérdezte a Magyar Nemzet. Lapszemle.

A Magyar Nemzet cikkéből:

 

Pataki Éva darabját Mészáros Márta állította színpadra - ugyanő volt az, aki 25 évvel ezelőtt a Pesti Színházban először megrendezte a darabot, Kútvölgyi Erzsébettel és Hernádi Judittal a főszerepben. Botos Éva és Nagy-Kálózy Eszter az interjúban először arról beszéltek, hogy bár az ősbemutató óta negyedszázad telt el, a két énekesnő dalaira épülő előadás mit sem vesztett érvényességéből. "Nemrég mesélte egy anyuka, hogy elcibálta tizenkilenc éves lányát az előadásra. A tinédzser erősen ellenállt épp amiatt, mert nem tudta, mit kezdjen ezzel a zenével. Végül mégis megnézte a darabot, és azóta csak ilyen dalokat hallgat. Örök energiákat sugároznak, sosem lesznek idejétmúltak, elvarázsolnak, akárhol és akármikor hallgatjuk őket" - mondta Botos Éva.

 

edith

Fotó: Nagy Béla / Magyar Nemzet 

 

A kérdésre, hogy miért érinti meg a mostani nézőket a történet, Botos Éva így felelt: "Szerintem ennek az az egyik oka, hogy itt őszinte barátságról van szó, amelyben semmilyen érdek nem szerepel, mégis halálig tart. Az is fontos, hogy Marlene Dietrich és Édith Piaf életműve minőségi, időtálló slágerekből áll." Nagy-Kálózy Eszter pedig így vélekedett: "Ez a darab alapvetően Piaf életútját, sorsát mutatja be. A dalok pedig tökéletes dramaturgiai pillanatokban, a történetet kiteljesítve, értelmezve hangzanak fel. Ettől olyan erős jelenetek jönnek létre, amelyeknek egyszerűen nem lehet, és persze nem is kell ellenállni. Szerencsére több hónapja játsszuk már az előadást, tehát én magam elég sokszor hallottam ezeket a dalokat Éva fantasztikus előadásában, és még mindig úgy hatnak rám, mintha a nézőtéren ülve hallgatnám őket."

 

 

A két színésznő mesélt az általuk megformált, merőben ellentétes karakterű énekesnőkről is. "A két főszereplő szintén maradandó ikon, ám teljesen különböznek egymástól. Edith Piaf a kis párizsi „veréb", aki tanulatlan, az utcalányok között nőtt fel, Marlene Dietrich pedig az arisztokratikus német katonafamília hűvös szépségű, művelt nagypolgári lánya" - fogalmazott Botos Éva. "Dietrich sem olyan hűvös ám, mint amilyennek elsőre látszik, de tény, hogy folyamatosan figyelt arra, milyen képet mutasson magáról a közönség előtt. Piafban semmiféle kimódoltság nem volt. A darabban el is mondja neki Marlene: »te úgy vagy jó, ahogy vagy«. Dietrich alakjának megformálásánál sokat gondolkodtam, mik azok a gesztusok, eszközök, amelyekkel érzékeltetni tudom a hűvös, kimódolt külsőségek mögött rejlő érzékeny embert. Van egy dvd-m Dietrich utolsó koncertjéről. Jóval elmúlt hetvenéves, mégis sugárzik róla a nőiesség és a művészet. Úgy éreztem, hogy tudatosan kitalálta minden mozdulatát, megalkotta saját magát, mégis képtelen voltam levenni róla a szemem" - tette hozzá Nagy-Kálózy Eszter.

 

A teljes cikk itt olvasható.

 

süti beállítások módosítása