Befejezte németországi éhségsztrájkját a magyar táncos - Szakszervezeti nagykövet lesz

Kocsis László Szunyog táncművész-koreográfus 22 napon át éhségsztrájkolt volt munkahelye, a Staatstheater Darmstadt előtt. Úgy érzi, elérte a célját - számolt be a Délmagyarország.

 

A delmagyar.hu cikkéből:

 

Mint arról már korábban beszámoltunk, Kocsis László Szunyog, a Szegedi Kortárs Balett társulatának volt tagja éhségsztrájkolt korábbi munkahelye, a Staatstheater Darmstadt előtt a színházban tapasztalt jogsértések, visszaélések miatt. Pénteken, 22 nap után hagyott fel figyelemfelkeltő akciójával a táncos.

 

kocsis laszlo szunyog

Fotó: DM/DV


"Múlt csütörtökön volt egy megbeszélésem a színházzal, amelyre eljött a 16 ezer 500 ausztriai és németországi művészt tömörítő szervezet, az Art But Fair vezetője, Johannes Maria Schatz is, hogy közvetítsen. Ő javasolta, a minisztérium biztosítson egy keretet arra, hogy kidolgozzunk egy korrekt javaslatot a táncművészek egészségének preventív védelme érdekében. Felkértek, hogy a neves mezzoszoprán, Elisabeth Kulman mellett legyek én is a művészek jogaiért küzdő Art But Fair táncművészek érdekében dolgozó nagykövete. Másnap, nagypénteken délben abbahagytam az éhségsztrájkot, mert kimerült a szervezetem. 14 kilót fogytam, a vérnyomásom 81/51-re zuhant. Nem engedhettem meg magamnak, hogy kórházba kerüljek, mert akkor megvádolhattak volna, hogy szándékosan ártani akarok magamnak. Öngyilkossági kísérletként állíthatták volna be az éhségsztrájkomat, így pszichiátriai kezelésre utalhattak volna. Ez lett volna a legjobb hír a színház vezetőinek, akik ellen demonstráltam. Rám foghatták volna, hogy nem vagyok beszámítható. Szerettem volna ezt elkerülni, ezért fejeztem be" - mesélte Kocsis László Szunyog a Délmagyarországnak.


"Úgy érzem, sikerült kiállnom az igazamért. Az Art But Fair felkérését roppant megtisztelőnek érzem. Próbálunk egy olyan protokollt kialakítani a táncművészek számára, ami megakadályozza, hogy kihasználják őket. Megkaptam a darmstadti színháztól egy olyan fontos dokumentumot is, ami segíthet, ha úgy döntenék, pert indítok ellenük" - számolt be a táncos.


Kocsis László Szunyog elárulta: a színház vezetésével továbbra sincs túl jó kapcsolata, érzelmi zsarolásként élte meg, hogy azt mondták: ha bármilyen pénzügyi követeléssel élne velük szemben, akkor azt a színház dolgozóitól kellene elvenniük. "A művészeti intézmények Németországban is a lejtőn vannak, de vannak olyan fontos dolgok, amelyekhez nem kell pénz, csak megfelelő hozzáállás" - véli az előadóművész.

 

Forrás: delmagyar.hu

 

 

süti beállítások módosítása