Hámori Gabriella: "Az elmúlt egy év munkája nagyon vitalizált"

Hámori Gabriellát berlini élményeiről kérdezte a Képmás magazin. Lapszemle.

 A Képmás magazin cikkéből:

 

"Magánéleti fordulat, nem volt célom oda menni, németül is most tanulok, megpróbálom feltalálni magam. De mielőtt ott kötöttem volna ki, épp megérett bennem a döntés, hogy megnézzem, kicsoda is vagyok. Sokan vannak így, hogy egyszerre nyolc darabban játszanak, közben újat próbálnak, és semmire nincs idejük. Sokat forgattam, nem túl változatos karaktereket, volt, amit nagyon szerettem, mégis sarokba szorítva éreztem magam. Aztán egyszer részt vettem egy castingon - Terrence Malick fel akarta dolgozni a Médeiát -, rengeteg európai színésznőből hárman maradtunk. A filmet végül mégsem forgatták le, de nekem nagyon nagy löketet adott, hogy a világ egyik legfantasztikusabb filmese meglátta bennem ezt a bonyolult karaktert, aki végez a gyermekeivel. Elindította bennem a gondolatot, hogy megpróbáljak kilépni a megszokott szerepkörből, és ha ehhez az kell, akár angolul, vagy más nyelven játsszak" - mesélte Hámori Gabriella.

 

hamori gabriella

Fotó: 168ora.hu


"Nagyon sok teljesítménykényszer lekerült rólam, amely egyrészt arra az oktatási rendszerre jellemző, amelyben addig nevelkedtem, másrészt nyilvánvalóan a jellemem része is - általában hajszoltam magam. Megismertem egy másfajta színházi látásmódot. Most a Volksbühne színpadán játszhatom Márton Dávid Macbeth-rendezésében, fantasztikus emberekkel dolgozhatok" - számolt be a színésznő.

 

Hámori Gabriella elmondta, kezdi megismerni a nyelvet, de még nem játszik úgy németül, mint magyarul, nem is visz olyan következetesen végig egy szerepet. "Tanulok. Járok castingra, tárgyaltam németül. Ezek azok a lépések, amelyeknek rettenetesen tudok örülni, mert az egész teljesen új terep nekem. Sokszor érzem, hogy semmit sem tudok, vannak, akik előtt eleinte szinte meg sem merek szólalni, amikor aztán szükségem van rá, hogy beszéljek, mégis minden felszabadul. Néha kevesebbet dolgoztam és szenvedtem a munka hiányától, de örültem, hogy több időm jut a családomra, szenvedélyesen vetettem magam bele az emberi kapcsolataimba, a világ eseményeibe, mindez folyamatosan formál, elgondolkoztat. Mindazt az élvezetet, amit ebben találok, a színészélet nehezen tudja nyújtani" - árulta el Hámori Gabriella.


"Úgy kezdtem ezt a pályát, hogy ez a világ legérdekesebb szakmája, ma már nem gondolom ezt. Sok szerepet nem vállaltam el az utóbbi időben, a változásra koncentráltam, és hogy ne húzzon vissza az, ami csak használna engem. Az elmúlt egy év munkája nagyon vitalizált, szerintem azért, mert zenészek és énekesek voltak körülöttem, akik másképp nyúlnak a színházhoz. Nagyon kíváncsi vagyok, milyen lesz így visszamenni az Örkény Színházba, a Stuart Máriába, ahol megint szuper csapattal fogok dolgozni" - mondta Hámori Gabriella.

 

A teljes interjú a Képmás magazinban olvasható.

 

 

süti beállítások módosítása