"A karakterrel közös az utunk” - Nagy Balázs a Mamma Mia!-ról

A Mamma Mia! bemutatója szeptember 26-án lesz a Madách Színházban. Több mint két hónapja próbálnak a színészek, a készülő ABBA-musicalről, a főszerepről és az elmúlt évekről Nagy Balázst kérdeztük.

 - Nem titok, hogy tizenévesen egy musical-stúdióba jártunk, ahol a színjátszás alapjaival ismerkedtünk. A 90-es években még az utadat kerested vagy már biztos voltál abban, hogy színház az egész világ?

 

NB: - Iskola mellett kezdtem bele, a stúdióban többek között Medgyesi Mária tanított és rengeteg fellépésünk volt országszerte, erre te is biztos emlékszel. Szerettem ezeket az utakat, sőt, beleszerettem a színházba, az életformába, de igazán érettségi környékén fogalmazódott meg bennem, hogy komolyabban szeretnék foglalkozni a színjátszással. Gór Nagy Mária Színitanodájában folytattam a tanulmányokat.

 

4-2

Mamma Mia! próbafotó

 

- Ahol gondolom több műfajba is belekóstoltál.

 

NB: - Igen, és érdekes, hogy az első években még úgy gondoltam, prózai színész leszek, mert nem volt elég bátorságom a zenés produkciókhoz. Később mégis a musicalek találtak meg.

 

- Ami viszont folyamatos tanulást igényel.

 

NB: - A keresztapám, Leblanc Győző operaénekes mindig azt mondja, hogy a hangképzésre nagyon ügyelni kell, ő például a mai napig énektanárhoz jár. Sok mesterem volt nekem is, természetesen megfogadom a tanácsát és folyamatosan tanulok. A zene tehát nagyon fiatalon megtalált, és Gór Nagy Mária a tanoda végén a Győri Nemzeti Színházat ajánlotta, ahol a Grease főszerepére kerestek színészt. Korcsmáros György és Tordy Géza hallgattott meg, és szerződtettek is. Utólag azt mondom, hatalmas mázlim volt. Tordy Géza sokat faragott rajtam, több prózai előadásban felléphettem, de a fő profilom mégis a musical és operett lett. Energiát adtak ezek a kezdeti évek, melyből a mai napig táplálkozom.

 

1-4

Mamma Mia! próbafotó

 

- Győri színészként tekintenek rád Budapesten?

 

NB: - Abszolút, sőt győrinek is tartom magam, ott élek 17 éve, győri a barátnőm is. Nincs olyan messze, ingázom. Ha a fővárosban játszom, a Madách Színházzal szemben lakom. Anno a Madách Kamarában kaptam szerepet a Kapj el című darabban, de a nagy Madáchban - így hívtuk akkoriban - próbáltunk. Minden nap felmentem az üres, sőtét színpadra és elképzeltem, ahogy előttem megy fel a függöny. Beleborzongtam. Ez az érzés a mai napig bennem van esténként.

 

- A Volt egyszer egy csapat című musicallel lépted át a kaput. Szirtes Tamás keresett meg?

 

NB: - Véletlenül alakult így, Győrből kaptam ajánlólevelet azzal egy időben, hogy megérkezett a teátrumba az önéletrajzom. Szirtes tanár úr megnézett a Miss Saigonban és felajánlotta a szerepet. Ezután a József és a színes szélesvásznú álomkabátban a Fáraó szerepét próbáltam, de egy szalagszakadás miatt le kellett mondanom az előadásokat, azt is gondoltam, hogy elvágtam magam. Pár évvel később azonban jött a Macskák felújítása, melyben rám is gondoltak, majd ebben az évadban a Poligamy főszerepe, ami az egyik kedvencem. Úgy vélem, a hosszú és eredményes munka egyik gyümölcse az, hogy kiválsztottak Mamma Mia! musicalbe.

 

nagybalazs autogramkartya nezo01

 

- Télen azt mondtad, hogy Sam Carmichael szerepére jelentkeztél, de nem éreztem azt, hogy kétségeid lennének, inkább pozitív voltál és legfőképp boldog, ahogy beszéltél róla.

 

NB: - Amikor megtudtuk, hogy a Madách Színház megkapta a jogokat, tudtam, hogy benne szeretnék lenni. A casting után hónapokig vártuk az eredményt, sokat álmodtam róla, hol kétségbe estem, hol bizakodtam, de végig úgy éreztem, hogy a karakterrel közös az utunk.

 

- Nehéz a filmtől elvonatkoztatni, ahol Meryl Streep és Pierce Brosnan kettőse felülírta a színdarabot, és azóta idősebbnek képzeljük el a főszereplőket.

 

NB: - Mert az eredeti előadásban 40 körüli színészek alakítják Donnát és Sam-et. A Madáchban is egy fiatalabb és egy idősebb szereposztásban mutatjuk be a musicalt. Miközben egy igazi vígjátékról van szó, a történet nagyon kedves, lélekre ható. Sok közös van bennem a főhőssel: elváltam, van egy fiam, akivel próbálok minél több időt eltölteni, és akárcsak a darabban, az újrakezdés nálam is aktuálissá vált, komoly kapcsoltaban élek, családot tervezünk. Szerelmes típus vagyok, mint Sam Carmichael. Amiben mégis különbözünk: ő építész, én bénán rajzolok.

 

- Meddig jutottatok el a próbákon?

 

NB: - A tapsrendig (nevet). A három szereposztás múlt héten zongorakísérettel, jelmezben végigjátszotta stúdióban a darabot. Zenekari ülőpróba is volt már. A Szegedi Szabadtéri Játékokon fellépő művészek már a Hungexpon próbálnak egy nagyobb színpadon, kibővített tánckarral. Én pedig egy kicsit pihenek. Az viszont biztos, hogy nem fogom kibírni, lemegyek megnézni a szegedi előadást.

 

 

Nagy Balázs a 2014/2015-ös évadban Győrben a Jézus Krisztus Szupersztárban, a Mágnás Miskában, a Sakkban, a Csinibabában, a Csoportterápiában játszik, A Madách Színházban továbbra is fellép a Poligamyban, a Spamalotban, az Én, József Attila című musicalben, a Macskákban és szeptembertől a Mamma Mia!-ban.

 

V.K., Színház.hu

 

süti beállítások módosítása