Petrik Andrea: "Én sose tudok premierre megnyugodni"

A színésznőt a Marie Claire magazin kérdezte. Lapszemle.

A Marie Claire cikkéből:

 

"Azt tudni kell, hogy én Marton László, Hegedűs D. Géza és Forgács Péter osztályában végeztem. Marton László akkor a Vígszínház igazgatója volt, én pedig két évet ott töltöttem gyakorlaton, harmad- és negyedévesként. Azért választottam mégis a Radnótit, mert megkeresett Bálint András, akivel volt régebben egy kurzusom" - mesélte Petrik Andrea.

 

A színésznő elmondta, nagyon fontosnak tartja, hogy az ember folyamatosan tanuljon és fejlődjön, és ezért az, ha valaki csak egy helyen van, ugyanannyi jóval jár, mint rosszal. Eleve fiatal színészként fontosnak tart minden lehetőséget megragadni, már csak azért is, mert vannak olyan szerepek, amiket az ember addig játszhat, ameddig fiatal. "De alapvetően úgy gondolom, hogy ez minden egészségesen gondolkodó színésznél így van: szereti, ha ki van használva" - tette hozzá.

 

Petrik Andrea

Fotó: Hektor/origo.hu

 

A Radnóti Platonov – Apátlanul című előadásában először dolgozott együtt Alföldi Róberttel, erről Petrik Andrea így számolt be: "Megnyugtató érzés olyasvalakivel dolgozni, aki pontosan tudja, mit akar látni, és egészen konkrét dolgokat kér tőled. Én momentán nagyon szeretem, ha valami úgy van lekottázva, hogy, ha minden hangjegyet pontosan leütsz, akkor azon túl akkora szabadságod van, amekkorát akarsz. Nagyon intenzív, társulatépítő volt a közös munka, nagyon jó élmény. Sok mindent tanultam Alfölditől, szívesen dolgoznék vele a jövőben is. (...) Nagyon jó és intenzív volt a próbafolyamat, de elég rövid idő alatt raktuk össze, ezért úgy érzem, még van munkám Szofjával. Én sose tudok premierre megnyugodni."

 

"Zomborácz Virággal forgattuk tavaly februárban az Utóélet című filmet, ami egy elképesztően jó munka volt, nagyon tehetséges emberekkel dolgozhattam együtt. Jó érzés volt, hogy ilyen sok, tehetséges és valamit akaró fiatal találkozott ezen a forgatáson, ezt az egész stábra és színészgárdára értem. Viszont amiről szeretnék még beszélni, az az, hogy én most Gárdos Péterrel forgatom a Hajnali láz című filmet, amire igazából régóta vártam. Gárdos írt egy regényt a szülei szerelmének történetéről, akik a holokauszt után ismerkedtek meg egy rehabilitációs táborban, és ezt filmesíti most meg. Úgy érzem, régen volt ennyire izgalmas és fontos ügyem, mint ez a film. A szerep miatt lefogytam tíz kilót is, ez tulajdonképpen igazi versenyfutás volt önmagammal. De nem is a fogyás a lényeg, hanem hogy jó dolog áldozatot hozni valamiért, ami fontos. Számomra ez a film kivételes munka, ezt mindenképpen el akartam mondani" - mesélte Petrik Andrea.

 

A teljes interjú itt olvasható.

 

 

 

süti beállítások módosítása