12 nő forradalmat csinál – Merénylet az Átriumban

Az Átrium Film-Színház új bemutatója, a Merénylet Peter Weiss Marat/Sade című darabjából készült Fullajtár Andrea és Takács Katalin főszereplésével, tizenkét női előadó – színész, táncos, énekes – közös munkájában. A rendező Gergye Krisztián, a bemutatót október 29-én tartják.

 

Melkvi Bea

Melkvi Bea (fotó: Dömölky Dániel)

 

Az Átrium ajánlója:

 

Tizenkét nő és egy koreográfus-rendező a francia forradalom forgatagában. Mi veszett ki a férfiak által vezérelt világból? Mi változott meg 1789 és 2014 között? Mi ma a forradalom, és mi kell ahhoz, hogy lángra kapjon? Lángra kaphat-e egyáltalán?

 

Ezekre a kérdésekre keresi a választ az Átrium Film-Színház új bemutatója, a Merénylet, amely Peter Weiss Marat/Sade című darabjából készült Fullajtár Andrea és Takács Katalin főszereplésével, tizenkét női előadó – színész, táncos, énekes – közös munkájában. A nőiségre, illetve a férfiatlanságra épülő produkció eleganciájáért a hazai divat egyik kiemelkedő alkotója, a grúz származású magyar tervező, Tamara Barnoff felel. 

 

Fullajtar Andrea

Fullajtár Andrea (fotó: Dömölky Dániel)

 

A színházi világban nem megszokott, hogy a kifutóról egyenesen egy előadásban találják meg helyüket divattervezők ruhái, de a Gergye Krisztián által rendezett darab alappillérei lesznek Tamara Barnoff ruhakollekciójának darabjai, amelyben a tizenkét díva megjelenik a színen.

 

„A jelmezek tekintetében kontrasztokban gondolkodtam, és ehhez elengedhetetlen volt, hogy a legmagasabb minőségtől indítsuk az előadást azért, hogy végül valami egészen másban érjen véget a történet” – mondta Gergye Krisztián, aki évek óta a magyar színházi élet meghatározó koreográfusa és rendezője. „Régóta figyelemmel követem Krisztián színházi munkáit, és nagyon szeretem a gondolkodását, nagyon nagyra tartom azt a szabadságot, amivel az alkotáshoz viszonyul, és kifejezetten izgalmasnak találtam, hogy ezúttal csak és kizárólag nőkkel dolgozik. Én sem szeretem gúzsba kötni a fantáziámat, ezért mindig is úgy éreztem, hogy egy nyelvet beszélünk Krisztiánnal, úgyhogy nagyon örültem, hogy megkeresett a csapat az együttműködés ötletével” – mondta Tamara Barnoff.

 

Sipos Viktoria

Sipos Viktória (fotó: Dömölky Dániel)

 

Az előadás – ugyancsak szokatlan módon – több, mint három hónapos munkafolyamat eredményeként jön létre: a Merénylet premierje október 29-én lesz először látható a Margit körúti Átrium Film-Színházban, amely második teljes színházi évadát kezdi Buda szívében. A koreográfus-rendező az Átrium rezidens művészének tekinthető: itt mutatta be a Bizottság-dalokra írt kortárs operáját, az Opera Amoralét és Honvágy című performanszát, valamint az ő nevéhez fűződik az elmúlt időszak egyik legnagyobb zenés színházi sikere, Az Őrült Nők Ketrecének koreográfiája is.

 

Takacs Kati

Takács Kati (fotó: Dönölky Dániel)

 

"Régóta terveztem, hogy csak nőkkel dolgozzak. Jó alkalmat ad erre Peter Weiss darabja, amely tökéletesen pontos kérdéseket tesz fel, olyanokat, amelyeket most, 2014-ben, Magyarországon létszükséglet feltenni ha felelős polgárai szeretnénk lenni a társadalmunknak. Én a művészet eszközeivel próbálom kifejezni azt, amit gondolok akár politikai, akár társadalomkritikai kérdésekről – ezért találtam meg ezt a darabot. Tizenkét olyan nőt sikerült megnyerni a produkciónak, akik valóban nagyon különbözőek, de közös bennük, hogy teljes mértékben a szerepek megformálásához szükséges minőséget képviselik, mind művészi, mind emberi értelemben, és ezen túl pedig bátran vállalják a véleményüket is" - mesélte Gergye Krisztián.

 

A rendező-koreográfussal készült interjú itt olvasható.

 

Forrás: Átrium Film-Színház

 

 

süti beállítások módosítása