Dányi Viktória: „Az esztétika önmagában mit sem ér”

A 27 éves kortárs-táncost a legtöbben a Nyúzzatok meg! című előadásból ismerhetik, de Hód Adriennel és Mészáros Mátéval is dolgozik. A babaszoba.hu kérdezte őt. Lapszemle.

A babaszoba.hu cikkéből:

 

Dányi Viktória elmesélte, hogyan került kapcsolatba a tánccal. „A tánc végigkísérte az életemet. Kislányként - ahogy sokan mások is - balettra jártam, később pedig az egyetlen kortárs táncra szakosodott középiskolába, a Budapesti Táncművészeti Szakközépiskolába kerültem. Ezek az évek jelentették a fordulópontot, itt döntöttem el, hogy ezt komolyan, hivatásomként szeretném csinálni. Ebben az is fontos motivációt jelentett, hogy ez igazi alkotó, kreatív közeg volt, ahol én kipróbálhattam magam. Érettségi után egy évet a London Contemporary Dance Schoolban töltöttem, majd hazatérve szabadúszó lettem. Pár évvel később négy művésszel megalapítottuk a Bloom! Dance kollektívát és a közösen létrehozott City című darabbal komoly sikereket értünk el itthon és külföldön is. Legutóbb a Nyúzzatok meg! című előadással megkaptuk a legjobb táncelőadásért járó Lábán Rudolf-díjat is, az Aerowaves Festivalon beválogatták a 20 legjobb nemzetközi táncelőadások közé.” – sorolta sikereit a fiatal táncos, majd arról beszélt, hogyan tudta összeegyeztetni az anyaságot a táncolással.

 danyi

A Hinoki című előadásban (forrás: trafo.hu)

 

„Három hónapos terhes voltam a City premierjére és ebben a darabba tértem vissza a színpadra, amikor a kislányom 3 hónapos volt. (…) A darabbal sokat utaztunk, előfordult, hogy a színházban, előadás előtt 10 perccel etettem még őt a színfalak mögött vagy éppen a próba közben a színpadon szoptattam. A környezetem és a lányom is nagyon alkalmazkodó volt. Persze, ha azt éreztem volna, hogy Lea nyugtalan, nem érzi így biztonságban magát, akkor nem csinálom. Mindig mérlegeltem, mit bír el ő és a család, ennek megfelelően vállaltam csak el a munkákat. A férjem, Bakó Tamás is táncos, így egyszerre volt nagyon megértő és támogató és rengeteg segítséget kaptunk a családjainktól is.” – fejtette ki tapasztalatait Dányi Viktória, akinek kisláyna jelenleg négy éves.

 

A táncos arról is mesélt, hogyan feszegeti a határokat társulataival a Nyúzzatok meg! illetve a Dekameron című előadásokban. „Kicsit mást gondolok az alkotótársaimmal együtt arról, hogy az alkotás vagy a koreográfus szerepe mit jelent egy előadásban. Fontos számunkra, hogy a közönséget az elejétől kezdve bevonjuk a történésekbe, ne legyen távolság néző és előadó között. A Nyúzzatok meg! című darabban két zenésszel is dolgozunk, akik szintén aktív részesei lesznek a táncdarabnak, ami szintén rendhagyó. A Dekameron pedig azért is nagyon érdekes számomra, mert - ahogy próbák alatt tudatosult bennem - alig táncolok darabban, mégis azt gondolom, hogy ez ízig-vérig egy táncelőadás. Az a fontos számomra, számunkra, hogy az előadói jelenlétünket erősítsük a színpadon, az előadásokban. Pont ez a két előadás nagyon erősen épít és merít az előadókból. Lehet, hogy aznap este szépen fel emelem a lábamat, de ha előadóként nem vagyok száz százalékig jelen, akkor az esztétika mit sem ér.” – fogalmazott Dányi Viktória.

 

A teljes interjúból kiderül az is, hogyan zajlott a gyakorlatban az anyai szerep és a színpadi szerepek összeegyeztetése.

 

 

A teljes cikk ide kattintva érhető el.

 

 

Forrás: babaszoba.hu

 

süti beállítások módosítása