Üvegbúra – Premierre készül a Badora Társulat

A Nemzeti Táncszínházzal együttműködésben február 18-án mutatja be a Badora Társulat Sylvia Plath kultuszregényének táncszínházi adaptációját a Mom Kulturális Központban.

Ajánló az előadás elé:

 

Mindannyian Üvegbúráink foglyai vagyunk születésünk pillanatától fogva. Ezek a búrák áttetszőek, láthatatlanok, de betonkemények. Áthatolhatatlannak tűnő falak köztünk és a Világ között. Belőlünk nőttek ki, a vérünkből, a szívünkből, a lelkünkből, a sebeinkből építettük őket, magunknak, s a mi mindig újraszülető félelmeink szilárdítják őket napról napra. Egész életünk nem más voltaképpen, mint egy végeláthatatlan harc egy mély lélegzetért, a világért. A menekülésért félelmeink és szívünk soha nem gyógyuló sebeinek fájdalma elől. A Szabadságért. Önmagunkért.

 1461342 857489337625579 8968809173002900772 n

Barta Dóra koreografál (forrás: Badora Dance Company)

 

„Amikor önmagad gátja vagy ” - Katonka Zoltán az előadásról

A táncost tartalmi partnerünk, a Fidelio kérdezte.

 

Katonka Zoltán elmondta, hogy az előadás csak gondolatiságában kapcsolódik Sylvia Plath regényéhez. „A regény elsősorban szikraként hatott, gondolatlavinát indított el a téma körül. A regény kapcsán a mindannyiunkat körülvevő, transzparens réteg áthatolásért folytatott küzdelem lehetőségeit elemezzük. Konkrét történetmesélés helyett a szorongás érzeteit fordítjuk le a mozgás nyelvére olyan helyzeteken keresztül, mint például a férfi-nő kapcsolat, családi konfliktusok, traumák. Érdekes, hogy a közvetlen környezetedet harmónia övezi, és a búra kellemesen izoláló hatását élvezed, azonban a mások által létrehozott világ mégis hatással lesz rád. Nem is nagyon tudjuk különválasztani, hogy mikor húzza rád külső tényező ezt a búrát, és mikor vagy te magad a gát” – fejtette ki Katonka Zoltán, majd hozzátette:

 

katonka

 Katonka Zoltán (forrás: Kecskeméti Katona József Színház)

 

 

 „Elképzelt karakterek világát próbáljuk megjeleníteni úgy, hogy valóságosnak hassanak. Ehhez mindenképpen szükséges a saját tapasztalatainkból táplálkozni, ami esetenként egyfajta önvallomás is lehet. Én mindig keresem a kapcsolatot köztem és a karakter között, hiszen csak így tudom lefordítani a szerep személyiségjegyeit a saját nyelvemre. Enélkül üres volna a szerep” – árulta el.

 

A teljes interjú ide kattintva érhető el.

 

 

A próbákról képekben:

 

14937 853642458010267 4446781577368939558 n

 1.

 

1491737 853642511343595 6779881604809058595 n

 2.

 

10407126 857489300958916 6192843864732549883 n

 3.

 

10690249 853642461343600 5260812686948126701 n

 4.

 

10857329 859245620783284 7244409887819046488 o

 5.

 

10922647 853642508010262 2801576004805486555 n

 6.

 

10947358 859245674116612 296372219477822828 o

 7.

 

10974239 859245627449950 9059471091742231669 o

 8.

 

bura

 Fotó: Dömölky Dániel

 

Üvegbúra

Koreográfus: Barta Dóra

 

Tánc:

Horváth Zita

Szőllősi Krisztina

Wéninger Dalma

Katonka Zoltán

Csizmadia Tamás

Darabont Áron

Túri Lajos

 

Díszlet: Barta Dóra

Jelmez: Kiss Julcsi

Fény: Katonka Zoltán

 

Bemutató időpontja: 2015. február 18., MoM Kulturális Központ

 

Forrás: Szinhaz.hu, Fidelio.hu, Port.hu

 

süti beállítások módosítása