A Robin Hoodhoz készített jelmezt - Horányi Juli válaszolt

Horányi Juli kék és önfeledt játékosságot sugárzó jelmezeibe bújnak a legújabb Robin Hood-feldolgozás szereplői.

 

20150218 MNSZ RobinHood proba 1felvonas 19 resize

fotók: Gálos Mihály Samu

 

A Miskolci Nemzeti Színházban február 20-án tartották a zenés játék ősbemutatóját Szőcs Artur rendezésében.  keze alá. Deres Péter írt új darabot Mándy Iván ifjúsági regényének legfontosabb jeleneteit használva, Máthé Zsolt szerezte a dalszövegeket, Nagy Nándor pedig a zenét a darabhoz – azzal a feltett szándékkal, hogy élvezetessé teszik a történetet a mai kiskamaszok számára.

 

20150218 MNSZ RobinHood proba 2felvonas 10 resize

 

"Nem nagyon tudtuk elképzelni, hogy a huszonéves, kényszerből bujdosó Robin mindig tökéletes. Ő is ugyanolyan vagány „rosszcsont”, mint a többiek. Természetesen, ha a felelősségről, a csapatért való kiállásról, egy barát megmentéséről van szó, akkor érett férfiként viselkedik" – mondja Deres Péter arról, ők hogy is látják a sherwoodi erdő lakóit.

 

Az alkotók szerint az előadás lényege a felszabadult játék, ami a jelmezeken is tetten érhető: mintha egy hosszú nyári délután kalandjához öltözött volna a csapat, miután végigkutatták a padlást…

 

juli

 

"Sőt, a kellék is mind „handmade”, nincsenek profi eszközök, mert a történet is arról szól, hogy összejöttek az erdőben és mindent maguk csinálnak" – fejti ki a jelmezeket tervező Horányi Juli. "A darab nagyon eklektikus, sok minden megjelenik benne, például szereplők más mesékből... Márpedig a látványvilágnak, így a jelmeznek, az írott anyagot kell tükröznie és illeszkednie kell a rendezői koncepcióba, ami most az animációra épül, sok rajzfilmszerű jelenet született. Én is megpróbáltam olyan figurákat alkotni, akik mesehősök lehetnek. Mert ez a nagy játék, egyszerre vicces és szürreális".

 

20150218 MNSZ RobinHood proba 2felvonas 49 resize

 

"A jelmezek most nem az egyes karaktereket, hanem csoportokat jeleznek – például a szőrös-maszkosak a gonoszok, a vidám, különböző módon vágott pólójú srácok a jófiúk. De, hogy legyen, ami összefogja az egészet – Robin Hoodot kivéve, akik megőrizte klasszikus zöld nadrágját –, mindenki különböző kékekben pompázik. Mert leginkább az erdőben, a természetben vagyunk, és a kék már a környezetvédelem színévé vált, úgy is mondják: az új zöld a kék. Ezt még a darabba is beleírták" - fogalmaz a tervező.

 

20150218 MNSZ RobinHood proba 2felvonas 88 resize

 

A kérdésre, hogyhogy őt nem írták bele a darabba, elmondta: "Szőcs Arturnak, a rendezőnek eszébe jutott, hogy bele kellene rendezni, de nem vagyok színésznő, nem fogok szerepet játszani. A premier zenés fináléjában felmegyek a színpadra, énekelek a többiekkel, de ez egyszeri alkalom. Egy pillanatra találkozik a munkám és a szerelmem. A tervezést is nagyon szeretem, sok élvezetet nyújt, de nem titkoltam az X-faktor idején sem: az a célom, hogy a zene vegye át a főszerepet az életemben. Soha nem akartam megnyerni a tehetségkutatót, még azt sem vártam, ami megtörtént, hogy második lettem. Amit szerettem volna, azt megkaptam: a lehetőséget, felkerültem az ország zenei térképére. A verseny hatalmas löketet adott, valószínűleg ahhoz is, hogy belefogjak a szólókarrierem építésébe. Márciusban 30 éves leszek, itt az ideje, hogy lépjek egy nagyot" – számol be Horányi Juli.

 

süti beállítások módosítása