Hubbard felügyelő utoljára nyomoz a Rózsavölgyiben

A Rózsavölgyi Szalon Gyilkosság telefonhívásra című előadása június 6-án, szombaton látható utolsó alkalommal.

 

A Rózsavölgyi Szalon ajánlója:

 

1951. szeptember 27-én a meglehetősen higgadt és visszafogott angol közvéleményt különösebben nem kavarta fel a régóta betegeskedő VI. György király súlyos tüdőműtétjéről szóló bejelentés, de a hajdani teniszsztár, Tony Wendice lakásán elkövetett rejtélyes gyilkosságról szállongó hírek kifejezetten lázba hozták. A BBC a következő hónapokban ugyan rendszeresen beszámolt a gyengélkedő király egészségi állapotáról, a szenzációs nyomozás és a londoni Központi Büntetőbíróságon zajló per váratlan fordulatairól azonban naponta tudósított. Aztán 1952. február 6-án a király elhunyt, és ugyanazon a napon az Old Bailey a gyilkosra a lehető legsúlyosabb büntetést szabta ki. Ám mikor II. Erzsébet királynőt megkoronázták, a halálraítélt hajóra szállt, hogy nászútra induljon szerelmével...

 

EDV 9507 resize

 

London, 1952: egy tipikus angol lakás szalonjában a hajdani teniszbajnok, Tony Wendice (Szervét Tibor alakítja) ügyes gyilkosságot eszel ki csinos és gazdag felesége, Margot (Danis Lídia) ellen, mert az megcsalja őt egy tejfölös képű amerikai krimi-íróval (Szűcs Péter Pál). A fondorlatokat régóta tervezi, szerelmes levelet lop a felesége táskájából, úgy tesz, mintha most fedezné fel régi iskolatársát, Swant (Németh Kristóf), akit a múltjával megzsarol, majd jelentősebb összeggel ráveszi felesége, Margot megölésére. A pénz persze csak az asszony halála után válik számukra szabaddá. Az elképzelés tökéletes – így hiszi minden bűnöző, a dolog apró részletekig pontosan kidolgozott. Aztán minden másképp alakul, még hulla is terem a színpadon.

A Columbo felügyelőt tökéletesen formázó, ballonkabátos Scotland Yard nyomozóját, Hubbardot (itt Őze Áron) azonban senki nem tudja átejteni, és semmi sem kerüli el a figyelmét, megfejti a bonyolult viszonyokat. Végül a siralomházból kihozza a szerencsétlen asszonyt, és helyette beviszi a magabiztos férjet. A dráma kulcsa az ötödik lépcsőfok alatt keresendő! Többet nem árulhatunk el, meg kell nézni! Hársing Hilda dramaturg és Dicső Dániel rendező ugyancsak a legjavát adta, hogy a másfél órás darab minden perce alatt izgalomban tartsa a nézőket. A színészi alakítások egytől-egyig kitűnőek!

 

 

A szerző, Frederick Knott (1916–2002) londoni drámaíró, az egész világon ismert Dial M for Murder (Gyilkosság telefonhívásra) és Wait Until Dark (Várj, míg sötét lesz!) című filmnovellái és forgatókönyvei révén. Most bemutatott darabját eredetileg a BBC számára írta igen csekély, ezer fontos díjazásért, és hét színház utasította el. 1952-ben viszont óriási színházi siker belőle Londonban, 552 előadást ért meg. Utána még harminc ország színházaiban játszották.

1954-ben dolgozta át Hollywood, azaz Sir Alexander Korda forgalmazási jogával forgatókönyvvé, ami már 175 ezer dollárt ért. A főszerepeket Hitchcock filmjében Grace Kelly és Ray Milland alakította. A második sikeres filmjében Audrey Hepburn mutatkozott be.

 

EDV 9741 resize

 

Knott angol misszionáriusok gyerekeként Kínában született. Talán ez magyarázza, hogy cambridge-i diplomája megszerzése után visszavonultan élt szülei sussexi házában. A felesége szerint utált írni, a Gyilkosság telefonhívásra című darabján tizennyolc hónapig dolgozott, ki sem jött a szobájából, a küszöbre kellett kikészíteni az ételt, szólni sem lehetett hozzá. Az eredmény persze tökéletes lett. (Dobi Ildikó, Infovilág)

Forrás: Rózsavölgyi Szalon

 

süti beállítások módosítása