Két nyári bemutató a Kőszegi Várszínházban

A Kőszegi Várszínház és a szombathelyi Mesebolt Bábszínház közösen mutatja be július 4-én Jeles András József és testvérei című darabját a szerző rendezésében, július 9-én pedig Tóth Ede A falu rossza című zenés-táncos-szerelmes történetét mutatja be a várszínház saját produkciójaként Znamenák István rendezésében.

Jeles Andras

Jeles András

 

Pócza Zoltán, a Kőszegi Jurisics-vár Művelődési Központ és Várszínház igazgatójának tájékoztatása szerint a nyári várszínházi programok sora már szombaton megkezdődik a Kőszegi Vonósok koncertjével, június 13-án és 14-én utcaszínházi produkciókat láthat a közönség a város főterén, június 18-án pedig a vár lovagtermében egy gyertyafényes kamarazenei koncerten Bach-, Mozart- és Beethoven-szonátákat játszik Várallyay Ágnes zongora- és Stuller Géza hegedűművész.

 

Az első színpadi produkció június 20-án Feydeau Bolha a fülbe című, felnőtteknek szóló vígjátéka lesz a Fogi Színház előadásában. A főbb szerepekben Harsányi Gábort, Oszter Alexandrát, Beleznay Endrét és Cseke Katinkát láthatja a közönség. A darabot Pozsgai Zsolt rendezte.


Június 25-én a Grecsó fívérek zenés estjét tekinthetik meg az érdeklődők a vár lovagtermében, június 27-én pedig Anat Gov Happy Ending című prózai revüjét játsszák, amelynek főbb szerepeit Hernádi Judit, Fekete Ernő és Hegyi Barbara alakítják. A darabot Gergye Krisztián rendezte.

 

koszegi varszinhaz

Fotó: koszegivarszinhaz.hu


Június 29-én Márai Sándor, Hamvas Béla és Weöres Sándor bölcseleteiből villantanak fel néhányat a Gyulai Várszínház művészei. Július 1. és 12. között a kőszegi Jézus Szíve templom komolyzenei fesztiválnak ad otthont.

 

Július 13-án színésztársai Hollósi Frigyesre emlékeznek, aki elkötelezett résztvevője, formálója volt a várszínházi előadásoknak, július 22-én pedig Gerlóczy Márton A csemegepultos naplója című darabját mutatják be a vár lovagtermében, Göttinger Pál rendezésében. A produkció a Kultkikötő és az Orlay Produkciós Iroda közös előadása.

 

Július 23-án kortárs táncestet kínálnak felnőtteknek, fellép az Imágó Társulás. Július 25-én a Cabaret című musicalt mutatja be a Spirit Színház a vár szabadtéri színpadán. Július 28-án Müller Péter Szeretetkönyv című könyvének színpadi változatát mutatják be a lovagteremben.


Augusztusban a zenés daraboké lesz a kőszegi várszínház színpada, a Hotel mentol című musicalt a Roxinház társulata adja elő, augusztus 4-én örökzöld operett és musical dallamok csendülnek fel többek között Pitti Katalin, Csonka Zsuzsa és Gróf Gréta tolmácsolásában.

 

Forrás: MTI

 

 

süti beállítások módosítása