40 ezren látogattak el idén a Trafóba

A 2014/15-ös évadban majd 40 ezer néző látogatott el a Trafóba, havonta átlagosan 4400-an fordultak meg a Kortárs Művészetek Házában.

Az egyre gyarapodó közönség mellett komoly szakmai sikereket is maga mögött tudhat az intézmény: a Goethe Intézet februártól májusig tartó nemzetközi online kurzusa, a Managing for Cultural Organizations a Trafóban zajló munkát is bemutatta oktatási programjában. A projektre 170 országból összesen 17 000 regisztráció érkezett, a hazai intézmény stábja olyanokkal szerepelt együtt a programban, mint a berlini HAU vagy a londoni Tate Modern.

 

A Trafó beszámolója:


A most lezáruló évadban több mint háromezerrel többen vettek részt a Trafó programjain, mint az előzőben, de nemcsak a nézők, hanem az előadások száma is növekedett: a tavalyi 159 előadás 249-re bővült.


A Trafó Galéria is nagy népszerűségnek örvendett, a 7 kiállítás összesen 3500 látogatót vonzott a kiállítótérbe. A megnövekedett előadásszámmal a Trafó küldetése is teljesült, hogy egyszerre adjon lehetőséget az induló független magyar társulatoknak, és hozza el a legnívósabb külföldi tánc, színházi, újcirkusz és zenei produkciókat.

 

trafo

 

15 hazai premier volt az évadban, elindult a Reaktiv felolvasó-színházi sorozat a JAK-kal és a Színház- és Filmművészeti Egyetemmel közösen.


A Trafó volt a motorja a hazai független társulatok előadásait bemutató dunaPart Kortárs Előadóművészeti Platformnak; az egyhetes márciusi rendezvényre 155 külföldi szakember érkezett. A szervezők és a válogatók közös célja volt olyan előadások meghívása a programba, amelyek szűk szakmai és hazai környezetükből kiszakítva, nemzetközi színtéren is releváns és befogadható formával, tartalommal és üzenettel bírnak.


Talán az évad legnagyobb sikere a NEXTFESZT volt. A január 5 és 23. közötti fesztiválon 15 program, és 3 szakmai beszélgetés volt. Mindegyik produkció óriási sikernek örvendett, legtöbbjük megtöltötte a teljes nézőteret. A fesztiválon csak fiatal magyar alkotók szerepeltek, akikre így a szokottnál nagyobb figyelem irányulhatott.


Január óta a Trafó stábja látja el a klubprogramok szervezését is: nemcsak színházi előadások és koncertek szerepelnek a „kamarateremként”szolgáló kisterem műsorán, de irodalmi-, építészeti, társadalmi érzékenységű beszélgetések és filmvetítések is. Az idén indított, technológiai eszközökkel „tuningolt” előadásokat bemutató smART! sorozat különkiadása, a smART! XTRA is ide költözött. Ebben a sorozatban mindig egy-egy hívószó köré szerveződik a tartalom, három művész, kreatív alkotó prezentálja legújabb eredményeit, és a bemutatott eszközöket ki is lehet próbálni. Jövőre is folytatódik a sorozat: bemutatkoznak majd az okos textilek, lesz gondolatátvitel is, és még számos innovatív akció.


Nemzetközi siker, hogy a Trafó „tananyag” letta Goethe Intézetek hálózata által szervezett, Managing for Cultural Organizations címet viselő, féléves ingyenes képzést jelentő online kurzuson. A regisztrálók betekintést nyerhettek négy kulturális intézmény munkájába. A Trafó mellett a tájföldi Bangkok Art & Culture Centre, a berlini HAU és a nigériai Centre for Contemporary Art vett részt. A kurzust Chris Dercon, a londoni Tate Modern igazgatója vezette külföldi menedzserek bevonásával. A legnagyobb érdeklődést Németországban váltotta ki a program, ott 2307-n regisztráltak, de itthonról is volt 255 érdeklődő.

 

A Trafó idén is köszöni nézőinek az érdeklődést, támogatást, nyitottságot, szeptemberben pedig újra jelentkezik hasonlóan sűrű és sokszínű programjával.

 

Forrás, fotó: Trafó

 

 

süti beállítások módosítása