"Semmi sem lehetetlen" - Az Opera marketing- és kommunikációs igazgatója válaszolt

Turkovics Monika, az Opera marketing- és kommunikációs igazgatóját a Marketing és Média kérdezte. Lapszemle.

Az Opera kreatív megjelenéseiből úgy tűnik, nyitnak a fiatalok felé. A kérdésre, ez eddig mennyire vált be a szakember úgy felelt: “A "nyitás" nem az évadkreatívok megjelenésével kezdődött, már az intézmény kommunikációs újrapozicionálásának elindítása előtt kulcsfontosságú kérdésként kezeltük a fiatalok elérését. 2012. március 1-jétől bevezettük a 300 forintos diákjegyet az Operaházban, és azóta minden előadásra százhúsz, kakasülőre szóló kedvezményes árú belépőt vásárolhat meg a fiatal közönség. Az Erkel Színházban 2013-ban a 9. osztályos diákok számára elindított OperaKaland, amely mára túl van a bűvös százezres látogatószámon, szintén fontos missziót tölt be, ezért a program szofisztikált, integrált marketingkommunikációs megoldást igényelt, amelyben éppúgy helyet kapott az I love Erkel Valentin-napi aktivitás, a Facebook-karzat bevezetése vagy a brandingelt ElsőSorban Operamozdony” – sorolta Turkovics Monika, aki azt is elárulta, Facebook-rajongóik 62 százaléka 18-44 éves, az Instagramcsatornájukhoz pedig 95 százalékban a 18-35 éves korosztály csatlakozott.

 

monika1

 

 “Mi azt valljuk, a marketingkommunikáció eszköz. Figyelmet kelt, érdeklődést generál, csábít vagy meghökkent: az a dolgunk, hogy behozzuk a nézőt a függönyig. Amint az felment, már a produkció "kezében" vagyunk. Ha az előadás hatással volt a látogatóra, visszatérő vendég lesz belőle. Ha nem, a feje tetejére állhat a marketing, eredménye nem lesz. Egyszer bármit el lehet adni, minket azonban hosszú távon indítottak. Ha csak a nézőszám duplázódását néznénk, azt mondhatnánk, erős az Opera-marketing, amikor azonban a 2012-es bázisévhez mérten 85,5 százalékos bérletszám-növekedést mutatnak az adatok, az azt jelenti, hogy a "termék" erős” – magyarázta Turkovics Monika.

 

cannes-dij

 

Annak kapcsán, mennyire lehet eladni a komolyzenét a fiatalok felé, elmondta: “Nemrég indítottunk el egy "Carmen blogger" kooperációt. A cél az volt, hogy ne az Opera mondja meg a fiataloknak, hogy jöjjenek az Operába, mert az jó, hanem a kortársaik ajánlják a műfajt, az előadást úgy, ahogy azt egyébként is teszik egy jó koncerttel, filmmel kapcsolatban. Felvettük a kapcsolatot tíz bloggerrel a 16-25 éves korosztályból, és meghívtuk őket a Carmenre azzal az üzenettel, hogy legyen ez életük első operája, ám nem kötöttünk ki feléjük semmilyen kötelezettséget. A Legyen a Carmen az első operád szlogenű kampánnyal több mint 50 ezer blogolvasót értünk el. Az általuk favorizált bloggerektől olyan sorokat olvashattak, mint "az Opera menő", "szerelembe esésem története az operával", "ez volt az első, de nem az utolsó". Ennyi a nagy titok: semmi sem lehetetlen, de az az időszak már elmúlt, hogy hátradőlve, ölbe tett kézzel várjuk, hogy a közönség tóduljon hozzánk. Bizony, a közönséget (is) hívni kell. Jó hír azonban: a közönség jön” – szögezte le a szakember.

 

A teljes interjút a Marketing és Média c. lapban olvashatják.

 

süti beállítások módosítása