Isten veled, János! - Szarvas József emlékezik

Szarvas József búcsúzik a július 22-én elhunyt Ács Jánostól.

Acs Janos

Fotó: Szkárossy Zsuzsa

 

Isten veled, János!

A Vígszínház átépítése miatt, Marton László szenzációs gondolata mentén, a Nyugati Pályaudvaron, a  Víg-sátorban, egy péntek esti bemutató!


Szophoklész : Oidiposz.


Én játszottam a királyt.


Molnár Gál Péter kritikus szerint: " akkor már inkább a Hamlet ".


Hétfőn délelőtt "minden és mindenki a helyén", összpróba. 


Egy felvonásba sűrített színházművészeti dráma. 


János az összpróba befejeztével szólt: "átöltözés után megbeszélés".


Hátrahúzódtam a függöny mögé, magamban azt kérdeztem nagy, belső katarzisélménnyel: miről fog János "megbeszélni"?


Amikor is valaki hátulról átölelt. János volt az.


Éreztem arcom jobb oldalán csorog a könnye.


Fülembe súgva, halkan azt kérdezte: "mi a faszt csinálunk péntekig?"


Abban a pillanatban tudtam, igazam volt, amikor hagytam magam bevonzani e pályára.


Köszönöm János.


Soha nem feledlek!

 

Szarvas József

 

süti beállítások módosítása