Nagy Mari: "Az ijedtségtől sírtam, hogy Ági nyomába léphetek"

"Az ijedtségtől sírtam, hogy beleléphetek a lábnyomába" - mondja Nagy Mari a Népszabadságnak, emlékezve arra, hogyan reagált, mikor felkérték, vegye át a tavaly novemberben elhunyt Margitai Ági szerepét a Rózsavölgyi Szalonban.

Az Alföldi Róbert rendezte Előttem az élet című előadást Margitai Ágira emlékezve keddtől újra játsszák.

 



Margitai Ági a tizennégy éves arab kisfiút, Momót alakította az Émile Ajar-regény adaptációban. Alföldi ugyanis azt érezte, nagyobb falat ez annál, hogy gyerek játssza. A Nemzeti Színház művésze, Nagy Mari csak Margitai halála után, DVD-ről látta a produkciót, egyszer merte megnézni, túl erős volt a hatása - meséli.

 

"Ágival lelkem mélyén megbeszéltem, amikor elvállaltam Momót. Jól ismerem a regényt is, amiből a darab készült. Érettségi előtt olvastam, meghatározó története az életemnek. Ági is azt gondolhatta az előadásról: mindegy, kinek milyen a vallása, a nemi hovatartozása, a lényeg, hogy szeretetben, odaadásban éljen, erről mindenképpen fontos beszélni. Megértem, hogy nem lehet veszni hagyni egy ilyen előadást, muszáj újra elővenni" - nyilatkozza Nagy Mari a Népszabadságnak.

 

nagy-kiss


Nőként, anyaként, feleségként lehet érezni, milyen egy kisfiú - mondja Nagy Mari, aki jól megjegyezte a most 27 éves fia minden életkorát. Az ötvennyolc éves férje is tud kisfiú lenni, tulajdonképpen a férfiak bármelyik életkorban képesek erre - teszi hozzá. Öröm volt Nagy Marinak persze az is, hogy korábbi nemzetis igazgatójával, Alföldi Róberttel újra dolgozhat. Minden ott folytatódott, ahol abbamaradt: "értem, tudom, csinálom, amit mond. Nézem a szemét, hallom az instrukcióit, és az igazán megnyugtató, jó érzés".

 

A teljes írást a Népszabadság oldalán olvashatja.

süti beállítások módosítása