Papadimitiu Athina és Perjés János A Szeretetkönyvről - Újra színpadon a Müller könyvadaptáció

Müller Péter A Szeretetkönyv című műve október 15-én lesz elsőként lesz látható a Spirit Színház új épületében.

 

Az alkotók ajánlója szerint az előadás nem pusztán őszinte önvallomás, gazdag tanítás, de társkeresés is: a néző szeretetét keresi és szeretni segít. A színpadra alkalmazó Perjés János, a teátrum igazgatója és az előadó Papadimitiu Athina mesél az előadásról.

 

szeretetkonyv

 

Papadimitiu Athina: Müller Péter az írja: "A szeretetről beszélni egyedül nem lehet. Csak együtt."  A szeretet a legnagyobb szavunk. Minden örömünk és gondunk mögött emögött az egyetlen szó mögött rejlik. Mélységesen egyet értek a könyv minden gondolatával. Még amikor szó sem volt arról, hogy én adhatom elő színházi keretek között az adaptációt, mondtam Jánosnak, hogy ismertessen össze az íróval. Egy nyaralásom alatt olvastam a könyvet és meghatározó élményem azóta is.

 

Perjés János: A feldolgozás ötlete több éve felmerült, méghozzá nem is az én fejemben. Egy zenés, táncos, nagyszínpadi előadás tervével kerestek meg és hoztuk össze a találkozást Péter bácsival. Régi kapcsolat fűz hozzá, lánya Juli, immár 25 éve a barátom. Együtt kezdtük a szakmát, még a legendás Nemzeti Stúdióban. Tehát, így Müller Péter nyitott szívvel fogadta az ötletet, amit az ötletgazdák aztán nem valósítottak meg. Időközben létrejött a Spirit Színház és ezen belül egy olyan beavató jellegű sorozat, ami regények, önéletrajzi írások adaptációjával járja az országot. Ennek keretébe pompásan illik a mű. Átdolgoztam egy színésznő belső monológjára a gondolatfüzért, ez jelenik meg most a színpadon.

 

Papadimitriu Athina: Nagy izgalommal várom minden este a találkozást a közönséggel. Ebben nem gátol meg semmi, most még az sem, hogy nemrég voltam körházban nyílt lábszárcsonttöréssel. Igy aztán a fiúk, János és színpadi partnerem Rezső, majd „gólya viszi a fiát” módszerrel visznek fel a Spirit Színház gyönyörű vaslépcsőjén, ami a színházterembe vezet. Az utóbbi években megszoktam és nagyon megszerettem a színpadi egyedüllétet. Szinte érzem azt a fonalat, ami köztem és a nézők között feszül. Többször kipróbáltam, hogy energiámmal hogyan tudom a figyelmet irányítani, érezhető, amikor elengedem a nézőket és csodálatos, ahogy újra megfoghatom őket. Magam is tudatosodok az ilyen előadásokon. 

 

Perjés János: Egy színházi öltözőben és egy pódiumon játszódik a darab. A történetbeli színésznő 10 arcát mutatja meg, a szeretet tíz kifejezésmódjának ábrázolásában. Megjelenik az elengedés művészete, a párválasztás bizonytalansága, az anyaság kérdései, a sorsfordulók tanulságai, az életbeli szerepkörváltások izgalma. Bízom benne, hogy az útravaló, amit nyújtunk, sokáig elkísérik a nézőt.

 

Papadimitriu Athina: Egyenrangú társamként jelenik meg Kutik Rezső gitárművész, aki a történetbe bele-beleszól és a dalokat, amik egy-egy szeretetforma eszenciájaként megszólalnak, játssza, illetve kísér engem. A dalok alá pedig konkrét történeteket varázsolt vetítéssel Rezső.

 

Perjés János: A „Szeretetkönyv” után egy másik nagy humanista, Szabó Magda életéről mutatunk be november elején egy darabot, Nagyváradi Erzsébet játszik és Gerendás Péter muzsikál.

 

 

A Spirit Színház címe: II. Bp. ÁRPÁD FEJEDELEM ÚTJA 3-4.

telefon: 212-3868

 

 

 

 

süti beállítások módosítása