"Már nem harcolok mindennel" - Hernádi Judit válaszolt

A művészt a Magyar Narancs kérdezte.

 

A Magyar Narancs cikkéből:


"Várkonyi Zoltán osztályában végeztem. Ő szerződtetett a Vígszínházba. Már gyerekként is ide akartam kerülni. A Szent István körúton nőttem fel, a 24-ben laktunk a szüleimmel. Kérdeztem, mi ez az épület, mondták, a Vígszínház. Ha víg, akkor az nekem direkt jó, gondoltam magamban" - mesélte Hernádi Judit.

 

hernadi-judit


Nyolc év után, 1986-ban mégis felmondott, erről a színésznő így mesélt: "Nem magát a színházat, hanem a dobozokat nem bírom. Amikor bekerülök egy helyzetbe, az jut eszembe, hogy ki kell onnan törni. Nem jó tulajdonságom, de bizalmatlan vagyok, és egyáltalán nem gondolom azt, hogy valaki törődne velem. Egy ember törődik velem igazából, és az én vagyok, senki más. Ezért nem tudom egy csoportra bízni magam. Mindig találok embereket, akikkel nagyon jól tudok együtt dolgozni, bízom is bennük, de az életemet csak ideig-óráig tudnám rájuk bízni. Ha le vagyok szerződve valahová, azt muszáj csinálnom, amit 'odasöpörnek'. Nemrég mesélte egy színinövendék, hogy az olvasópróbán a rendező nem árulta el, ki mit fog játszani. A színészek nagyon idegesek voltak, próbálták kitalálni, őt meg egyáltalán nem érdekelte. Furcsa volt néznie, hogy a színésznők küzdenek. Nem küzdenének, mondtam neki, ha kétoldalú lenne a dolog, és nemet is mondhatnának."


A Verebes István-Döme Zsolt szerzőpáros Sohase mondd című dallal szerzett országos népszerűséget. "Véletlenül jött, hogy elénekelhettem Mészáros Márta Örökség című filmjében. Nem gondoltam volna, hogy énekesnőnek fognak tartani. A Sohase mondd előtt a kritika által majdnem kedvelt ember voltam, még a kritikusok díját is megkaptam. Aztán kiderült, hogy a közönség kicsit jobban szeret, és akkor a kritikusok megsértődtek. Úgy gondolták, hogy kiszolgáltam a közönséget. Ezzel én nem vitatkoztam, egy lépést nem tettem azért, hogy másként gondolják. Ugyanez történt, amikor belementem a kabaréba. Mégpedig azért, mert jól tudom csinálni, miközben elég jó színésznő vagyok. Nem vagyok hajlandó sznob lenni" - hangsúlyozta Hernádi Judit.

"Az elkövetkező harminc évben azon dolgozom, hogy öregnek lássanak. Sokáig számonkérték rajtam, hogy miért nem lettem nagyobb tragika, nagy magyar színésznő. Azt hiszem, kerülő úton azzá lettem. Megszabadultam a rám nehezedő elvárások súlyától. Úgy érzem, fejlődtem. Kedvesebb, megengedőbb, elfogadóbb vagyok. Már nem harcolok mindennel. Szeretek tanulni, utazni, szeretem befogadni a világot" -  mondta a színésznő.

 

A teljes interjú a Magyar Narancsban olvasható.

 

süti beállítások módosítása