"A színészetben teljesedhetek ki igazán" - Villáminterjú Pál Tamással

Több mint egy évtizede, a Megasztárban ismerte meg az ország, jellegzetes hangszínét azóta számos film- és tv-sorozatbéli karakternek kölcsönözte. Jelenleg a Veres 1 Színház társulatának tagja, életébe a 2015. év pozitív fordulatot hozott - Pál Tamással olvashatnak rövid interjút.

 

Mit nyilatkoznál, ha ez egy képzelt riport lenne egy amerikai popfesztiválról?

 

A Képzelt riport egy amerikai popfesztiválról életem első igazi főszerepe és egyben zenés darabja is volt. Nagyon fiatalon, épp 18 évesen kaptam meg Földessy Margittól, a Színjáték Dráma Stúdió vezetőjétől.Elképesztően zsenge voltam és éretlen – színészi szempontból. Nem tudom, korán jött-e, de picit botladoztam benne az elején. Évekig játszottam utána, és közben felnőttem a szereppel, sokat finomodott bennem is, pedig nagyon heves időszak volt az életemben az a korszak.

Presser Gábor a koncertverzióhoz keresett vokalista/táncos/színész növendékeket, és eljött hozzánk. Kiválasztott, amit hatalmas kiváltságnak éreztem, és tartom most is, hogy minden ilyen fellépésen (szóló és LGT-s) szintén ott lehettem a későbbiekben, a Megasztárban való szereplés után már nemcsak háttérénekesként, hanem szólistaként is.

 

paltamas

 

Az utóbbi években színházi szerepekben és szinkronszínészként találtad meg a helyedet. Mi jelenti számodra a színház és a filmek világának varázsát?

 

Igazából mindig is színésznek tartottam magam, más kérdés, hogy az ország a tehetségkutató kapcsán énekesként ismert meg. Színészként léteztem azonban előtte és azóta is, sokkal több prózai szerepben láthat ma a közönség, mint zenésben. A szerepbe bújás, az átlényegülés egy olyan játéklehetőség, amit semmilyen más szakma nem tudna nekem nyújtani, az éneklés is csak részben. Ezzel nőttem fel, és ebben teljesedhetek ki igazán.

A színjátszás mellékága, a szinkron pedig régi szerelem, ami sok év után vált valóra, olyannyira, hogy mára már napi szinten számítanak rám; sokat dolgozom, szoktam ott is énekelni. A szinkron miatt a színház pár évig háttérben volt, most újra előtérbe került.

Nem panaszkodom, nagyon sok mindent csinálok, a közönség rengeteget láthat különféle előadásokban, elsősorban a Holdongolf Projekt és a Veres 1 Színház előadásaiban.

 

Tervezel-e újra megmutatkozni önálló dallal?

 

Új, önálló dal vagy lemez nincs tervbe véve, azon egyszerű oknál fogva, hogy nem rendelkezem az ehhez szükséges segítséggel – gondolok itt zeneszerzőre, stúdióra, menedzsmentre, kiadóra. Nem mondom, hogy ezek nélkül nem lehet dalokat létrehozni, de a jelenlegi beosztásom, életritmusom mellett megoldhatatlan számomra, hogy még ezekkel is mind én foglalkozzak.

Nem látom értelmét a fióknak vagy 500-as nézettségű videók miatt egy csomó energiát veszendőbe menni. Szerintem egy dal akkor teljesedik ki igazán, ha el is jut azokhoz, akiknek készült. Ez pedig a mai világban - hacsak nem csinálsz a megszokottól annyira eltérőt, ami emiatt tűnik ki a tömegből - esélyed sincs a hagyományos értelemben vett zenélésben létezni.

 

Az elmúlt hónapokban, külsődben nagy változáson mentél keresztül. Mi adta a motivációt, hogy jobban odafigyelj magadra? Milyen módszer mellett tetted le a voksod?

 

Több éve tartó erőtlen próbálkozások után 2015 júniusában látogattam el a KK Movesba, először az egészségközpont dietetikusához, akinek az útmutatásai alapján, gyökeresen változtattunk az étkezési szokásaimon, mert addig – finoman szólva– rendszertelenül és egészségtelenül étkeztem. Emellett Kerekes Kristóffal elkezdtem edzeni, mert elegem lett a formátlanságból, hogy hiába nem vagyok kövér, sőt, még túlsúlyos sem, de színpadon álló emberként szükségem volt arra, hogy harmóniába kerüljek a saját testemmel. Energiát kaptam, fizikailag és mentálisan egyaránt, ami alapvető a munkámban, hiszen reggel kezdek a szinkronban, ha nincs próba, estig dolgozom ott, vagy előadás, esetleg vidékre utazással együtt, a privát programokról már nem is beszélve.

Rendszertelen az életem, ami egyrészt nagy szabadságot is ad, másrészt nehéz beillesztenem új, rendszeres dolgokat, de a KK Movesnál sikerült az, ami eddig sehol: rendszeresen, heti 3-szor tudok járni edzeni, és ettől úgy érzem, egy jobb útra léptem a saját fejlődésemben.

 

Ha hatalmadban állna megváltoztathatnál egy dolgot a világban, mi lenne az?

 

Békét szeretnék, nem a sablonos világbékéről beszélek – lelki, belső békét, harmóniát minden ember számára,kis és nagy emberek számára. Alapvetően változna a világ, ha mindenki rendben lenne saját magával, a problémáival, a feladataival, a céljaival. Ha nem is áll hatalmamban ezt egy csapásra megteremteni, de mindenkit arra bíztatok, tegye meg a kezdőlépést.

 

Szerző: Aigner Ivan

 

 

 

süti beállítások módosítása