Jön a 7. SZÍN-TÁR - Színművészeti Egyetemek Találkozója Kecskeméten

Kecskeméten mutatják be vizsga produkcióikat a hazai és határon túli színművészeti egyetemek hallgatói március 21-25-e között.

A Kecskeméti Tavaszi Fesztivál kiemelt rendezvényén öt egyetem hallgatóinak előadásait láthatja közönség, számos off-program kíséretében.

 

szintar

 

A budapesti Színház- és Filmművészeti Egyetem, a Kaposvári Egyetem Művészeti Kara, az Újvidéki Művészeti Akadémia, a kolozsvári Babeş-Bolyai Tudományegyetem Színház- és Televízió Kara, valamint a marosvásárhelyi Művészeti Egyetem végzős hallgatói mutatják be vizsgaelőadásaikat – mondta Réczei Tamás, a kecskeméti teátrum művészeti vezetője.

 

DSC 1301abc

 

A program március 21-én vizsgafilmek vetítésével kezdődik. A Kelemen László Kamaraszínházban a Budapesti Színház és Filmművészeti Egyetem III. éves 6x6-os, valamint III. éves DokMA osztályának filmjei lesznek láthatók.

 

fotok Hodgyai Istvan 4

 

A következő négy napon a Kamaraszínház és a Ruszt Stúdió felváltva mutatja be a színházi produkciókat. Színpadra kerül Egressy Zoltán 4x100 című darabja a marosvásárhelyiek, Charlotte Roos- Juli Zeh: A sárga vonal című alkotása a budapestiek, Hans Fallada: Mi lesz veled, emberke? című műve pedig a kolozsváriak előadásában. A kaposvári és az újvidéki végzős osztály Shakespeare-t hoz Kecskemétre: a kaposváriak a Rómeó és Júliát, míg az újvidékiek Hamlet-játék című produkciójukat mutatják be a hírös városban. Az előadásokat rendezőként Sebestyén Aba, Zsámbéki Gábor, Szilágyi-Palkó Csaba, Kiss Csaba valamint ifj. Vidnyánszky Attila jegyzi.

 

IMG 0663

 

Idén is folytatódik a „Kis Kritikus” sorozat, amely főiskolai hallgatóknak, valamint 10-11. évfolyamos gimnáziumi tanulóknak nyújt lehetőséget arra, hogy gyors és intenzív színházolvasás és kritikaírás kurzuson vegyenek részt. A képzés összefügg a SZÍN-TÁR-on bemutatott előadások szakmai elemzésével, recenziók megírásával és előadásával.

 

mi lesz veled emberke 4

 

A 7. alkalommal megrendezett esemény örömkoncerttel zárul március 25-én, amelyet a Kaposvári Egyetem Művészeti Karának végzőseiből álló rock zenekar ad.

 

A találkozó az NKA, a Kecskeméti Tavaszi Fesztivál és az MMA támogatásával valósul meg.

 

 

 

süti beállítások módosítása