Offroad az Átriumban - Mikó Csaba művét dolgozta fel a Trojka

Munkahelyi küzdelmek, valakinek mennie kell, de mit fizetnek a többiek azért, hogy ott maradnak?

 

A műről:

 

Mikó Csaba mielőtt befejezte a művét, fontosnak tartotta, hogy megtalálja a mindent eláruló alcímet: Térszínház. Ez volt az a hívószó, aminek nem tudott ellenállni a Trojka Színházi Társulás és elhatározta, hogy megvalósítja a többszörösen elismert kortárs író művét.

 

Mikó Csaba drámája alapján készült az Átrium Film-Színház ősbemutatója, az Offroad, amely egy különleges minőség-ellenőrzést helyez a középpontba. Soós Attila rendezésében egy egyedi, izgalmas produkciót láthatunk, amelyben a tánc, a zene és a látvány meggyőző elegye hozza létre négy ember történetét.

 

A szereplők, Hay Anna, Egyed Bea, Jaskó Bálint és Bárnai Péter.

 

off

Fotók: Molnár János / Átrium

 

Ajánló a darab elé:

 

Kik vagyunk mások előtt? Kik vagyunk saját magunkban?
Mi alakítjuk a találkozásainkat és a döntéseinket?
Képesek vagyunk megváltozni? Képesek vagyunk befolyásolni másokat?
Mit tennénk meg a boldogságunkért?
Négy személyiség. Négy élethelyzet. Négy történet.
Egyetlen cél köti őket össze,
hogy mind a négyen ki akarnak szállni az eddigi életükből.
A nő, aki mindig meg akar felelni, de fellázad a teste.

 
A Trojka Színházi Társulásról:
 
A Trojka Színházi Társulás 2013-ban alakult meg Soós Attila vezetésével.

A hármas fogatunk: az adaptáció – a mozgás és a gesztusnyelv egysége – a zeneiség és a képiség kiemelése. Az alkotófolyamatunk: olyan irodalmi szövegeket választunk, melyek színpadra alkalmazása nem nyilvánvaló elsőre. Az adaptáció során az adott regényt, novellát, darabot a személyes értelmezésünkkel alakítjuk át. Ennek hozadéka az aktuális darab mozgásnyelve képről képre. A képek maguk a jelenetek, melyek az aktuális darab zenei kompozícióját generálják. A produkcióink vizualitása minimalista. Könnyen alkalmazkodunk a különböző színházi, és talált terekhez egyaránt.
 
off3
 
Interjúrészlet Soós Attilával:
 
(...) Az Offroad stílusa a belső monológok és a külső dialógok váltakozásából születik meg – nyers, vad és ironikus munkadráma. A darab ritmikájának gazdagsága a tiszta táncot is megengedi. Tarr Bernadett zeneszerző ahhoz az elképzelésemhez írta a zenéket, hogy a techno zenei műfajának nyílt és sok elemet befogadni képes elektronikus hangzása az alap, de a drámai pontokon, ahol a belső monológok születnek, a szereplők énekelnek. Van az egész darabnak valami egyszerre kegyetlen és humoros töltete. Kiöntik a szívüket, beledöglenek az elfojtott érzéseikbe, de úgy kommunikálnak egymással, mintha minden szereplő csak azért jött volna a világra, hogy a másikat legyőzze vagy megszerezze.

 

- Hogyan építtettétek fel az előadás látványvilágát?

 

- A látvány kialakításában Pázmány Virág látványtervező volt a segítségemre. Őt a Poppea megkoronázása című opera munkálataiban ismertem meg. Megfogott Virág látásmódjának pontossága és egyszerűsége. Az Offroadban is végtelenül egyszerű a térhasználat: fehér térben négy fekete szék, négy fekete mikrofonállvánnyal. A vetítésnek fontos szerepe van a készülő előadásban: ironizálva kommunikál a szereplőkkel és a nézőkkel egyaránt.

 

- Korábban azt nyilatkoztad, hogy olyan irodalmi műveket választ a csapat, amelyek színpadra alkalmazása nem egyértelmű elsőre. Miért fontos ez neked?

 

- Mert az egyértelműségben nem tudom meglátni a szélsőséget.

 

off1

 

- Milyen a közös munka a színészekkel?

 

- A darabban Hay Anna, Egyed Bea, Jaskó Bálint és Bárnai Péter látható. Évek óta együtt dolgozunk. Szenvedélyes a munkakapcsolatunk, és azt hiszem, idén kihúzták a méregfogamat is.

 

A teljes interjút itt olvashatja.

 

 

süti beállítások módosítása