Együttműködésben az SzFe és a Birminghami Egyetem

Február végén Marton László, a Színház- és Filmművészeti Egyetem professor emeritusa meghívására az SZFE-n járt Aleksandar Sasha Dunđjerović, a Birminghami Egyetem (University of Birmingham) színházi tanszékének professzora.

 

Az együttműködés első állomásaként a két intézmény között létrejött egy Erasmus megállapodás, mely a partneregyetemen kínál tanítási lehetőséget az SZFE illetve a BCU oktatóinak.

 

Djunderovic

Aleksandar Sasha Dunđjerović, marton László és M. Kiss Géza rektor

(fotó: SzFE)


A magyar és a brit fél a kapcsolatok további bővítéséről is tárgyalt. Ennek keretében május elején Dunđjerović birminghami végzős színészhallgatói érkeznek Budapestre, hogy május 10-én és 11-én este az Ódry Színpadon lépjenek fel.

 

A lengyel származású, 1942-ben meggyilkolt Bruno Schulz életrajzi elemekkel átszőtt valóságot és fantasztikumot vegyítő The Street of Crocodiles című novellás kötetéből született előadást a hallgatók 2015 decemberében mutatták be Dunđjerović rendezésében. Felmerült annak lehetősége is, hogy az SZFE egy korábbi előadása, az ifj. Vidnyánszky Attila által rendezett Athéni Timon vendégszereplésre utazzon Birminghambe.

 

croco1


Emellett Dunđjerović egy rendező növendéke stúdium gyanánt április közepétől augusztus végéig Magyarországon tartózkodik és Marton László mellett asszisztensként vesz részt a Vígszínházban készülő Pál utcai fiúk próbafolyamatában.


Mindezeken túl a Színház- és Filmművészeti Egyetem meghívására Dunđjerović a 2016-os őszi kurzushét vendégeként korábbi mesteréről, Robert Lepage kanadai rendezőről tart előadást a magyar diákoknak. Dunđjerović egyedülálló ismeretanyaggal és dokumentációval rendelkezik Lepage-ról, akinek munkásságát két kötetben is feldolgozta. Ezzel párhuzamosan a BCU meghívta Marton Lászlót egy mesterkurzus megtartására Birminghambe.

 

süti beállítások módosítása