“Kálmán Imre széles látőkörű szerző volt” – A chicagói hercegnő megérkezett az Operettbe

Április 22-én mutatták be az Operettszínházban A chicagói hercegnő című operettet. A rendhagyó, zenei kavalkádként aposztrofált előadás rendezője Béres Attila, a szövegkönyvet Lőrinczy Attilának köszönhetjük. Fotós beszámoló.

Az előadásban az amerikai jazz számok mellett klasszikus operettmelódiák éppúgy hallhatók, mint cigány- és népzenei ihletettségű dalok.

Kerényi Miklós Gábor, az Operettszínház művészeti vezetője a szombat esti premier után úgy fogalmazott: “régóta szerepel terveink között, hogy Kálmán Imre méltatlanul elfeledett darabját bemutassuk. Több szempontból is kiemelkedő A chicagói hercegnő, mert annak ellenére, hogy operett és musical tagozattal is rendelkezünk, ez a produkció már nem képez éles határt a két műfaj között, sőt, a két csapat szimbiózisban mutatkozik be a produkcióban. Kálmán operettjével azt az elképzelésünket is erősítjük, hogy a közönség szórakozni és gondolkozni szeretne a színházban, nem pedig műfajok közül választani. “

 

 ch030

 

Kero szerint az gazán jó operett szemtelen, korszerű és a zene, valamint a szórakozás mellett mindig a jelenkor egyfajta tükrét tárja fel. Lehetőséget ad arra, hogy a nézők érdekes és egyedi gondolatokat fogalmazzanak meg az előadás láttán.

 

“Kálmán Imre pedig korszerű szerző volt, korán felismerte, hogy a műfajoknak ölelkeznie kell. Így történt A csárdáskirálynő esetében is, ahol a walzer, a cigány zene, az olasz operák felépített fináléi tökéletes egységet alkotnak.

A chicagói hercegnőben pedig a jazz, a népzene és klasszikus operett dalok forrnak össze. Sokan úgy gondolják, hogy a mű Kálmán pályájának abból a korszakából származik, amikor Ausztria német megszállása után, a fasizmus elől kénytelen volt Amerikába menekülni. Nos, sokkal hamarabb született, már 1928-ban bemutatták, Hihetetlen széles látőkörű szerzőként Kálmán Imre egyik kedvence Gershwin-től az 1924-es Kék rapszódia volt, melyet Bécsben, egy vacsorán is meghallgathatott. A Kék Rapszódia elképesztő fogadtatása és sikere után Gershwintől ajándékba egy ezüst töltőtollat kapott, amivel később a darabjait írta.” – avatott be a művészeti vezető.

 

ch034

 

A chicagói hercegnő főbb szerepeiben Bordás Barbarát, Fischl Mónikát, Dolhai Attilát, Homonnay Zsoltot, Kalocsai Zsuzsát, , Kerényi Miklós Mátét, Laki Pétert, Szulák Andreát és Nádasi Veronikát, Dancs Annamarit, Szendy Szilvit, Földes Tamást, Sipos Imrét, Dézsy Szabó Gábort, Ottlik Ádámot, Csere Lászlót, Vasvári Csabát, láthatja a közönség.

 

A premieren részt vett Kálmán Imre lánya, Kálmán Yvonne is.

 

ch040

 

Az előadás díszlettervezője Horesnyi Balázs, a jelmezeket Velich Rita álmodta meg. A koreográfus, Bodor Johanna munkáját Lénárt Gábor néptánc társkoreográfusként, Hajdú Anita pedig sztepptánc koreográfusként segítette. A darabban Bársony Bálint és zenekara, valamint Ökrös Tibor hegedűművész is részt vesz. Bolba Tamás mellett Makláry László vezényletével szólaltatja meg Kálmán muzsikáját a Budapesti Operettszínház ének és zenekara, valamint a MÁV Pesti Broadway Stúdió növendékei.

 

A bemutatóról képekben:

 

ch01

1.

 

ch032

2.

 

ch015

3.

 

ch033

4.

 

ch011

5.

 

ch08

6.

 

ch031

7.

 

ch05

8.

 

ch012

9.

 

ch014

10.

 

Fotók: Gordon Eszter és Kállai-Tóth Anett

 

Vass Kata / Színház.hu

 

süti beállítások módosítása