„Ez egy kegyetlen szakma” – Távozik a Figura igazgatója

Bejelentette lemondását Czegő Csongor, a gyergyószentmiklósi Figura Stúdió Színház igazgatója, aki az évad végéig még a társulat élén marad. A távozó direktort a Krónika Online kérdezte.

 

"Igazgatóként viharosnak nem mondható, de munkában, kihívásban gazdag három esztendő van mögöttem. Egy ideje érzem, hogy kezdek belefáradni, kezdek 'elhasznált lenni' ebben a munkakörben, és ez nem tesz jót az intézménynek. Emiatt hoztam meg a döntést, beláttam, jobb egy lépést most hátralépni, még akkor is, ha nemrég újabb három évre kaptam megbízatást a színház vezetésére az önkormányzattól" - mesélte a kronika.ro-nak Czegő Csongor.

 

czego

Fotó: kronika.ro

 

A direktor kiemelte, nagyon örül, hogy lehetősége volt a saját programját követni. "Kettős funkciót betöltő színházi intézményben gondolkodtam: egyrészt meg akartam erősíteni azt az alkotóműhelyt, ami itt már addig is működött, másrészt gazdagítani szerettem volna a kínálatot, nyitni a helyi közönség igényei felé. Pozitív tapasztalat volt, hogy az intézmény programjában partner volt a fenntartó önkormányzat, és igényes szakmai munkát lehetett végezni a közösség szolgálatában. A fenntartó támogatása ma is ott van a színház mögött, én azonban azt érzem, hogy nem tudom jól végezni a munkámat. Ezért kell legalább egyet hátralépnem" - fogalmazott.

 

Czegő Csongor hangsúlyozta, nagyon fontos egy ilyen kis társulat számára, hogy alkotói műhelyként tudjon működni, legyen saját arculata, sajátos előadásformája. "Akit én kerestem az intézmény élén eltöltött három év alatt – és a hiányát a mai napig érzem –, az egy határozott művészeti vezető lett volna, egy olyan rendező, aki saját művészeti programot akar ezzel a társulattal követni. Nem vagyok művészember, ezért akartam elsősorban egy jó rendezőt erre a feladatra" - tette hozzá.

 

"Ez egy kegyetlen szakma. Az emberi kvalitások sokat nyomnak ugyan a latban, ennél azonban sokkal többet jelent a művészi hitelesség. Az, hogy tudja az illető, mit csinál, milyen színházat akar, hogyan ér el oda. Ha a színész elhiszi, hogy a játéka igaz, az előadás pedig el tud majd érni a nézőhöz, vagyis érdemes a vezetővel menni az általa kijelölt úton, akkor nagyon sok emberi hiányosságon vagy rossz tulajdonságon túl lehet lépni" - mondta Czegő Csongor.

 

Forrás: kronika.ro

 

 

süti beállítások módosítása