"Csak engedni kell a zenének" - Csákányi Eszter a Billy Elliot nagymamája

Csákányi Eszter pályája során énekelt már operettet, Brecht–Weill-dalokat, sanzont, operaparódiát, népdalt, műdalt. Hamarosan az Operaházban a Billy Elliot – a Musical című darabban lép a közönség elé.

A színésznőt tartalmi partnerünk, a Fidelio kérdezte.

 

Csákányi Eszter a július 29-i premier előtt pár héttel többek között a zenéhez fűződő kapcsolatáról is mesélt.

 

cnDiptyt 1 510x350

Fotó: Vasárnapi Hírek


"Hatévesen kezdtem el zongorázni tanulni, a nagyanyámmal esténként operalemezeket hallgattunk, és balettbérletünk volt az Operába. Később ez valamelyest elhalványult, és bár tizennégy éves koromig zongoráztam, már nem voltam annyira a muzsika közelében, mint kisiskolásként. Kaposváron ütött be újra, ahol a hetvenes években, amikor odakerültem, szinte minden előadásnak aktív részesei voltak kortárs, magyar zeneszerzők. Jeney Zoltán, Márta István, Selmeczi György, Melis László, Sáry László dolgozott a társulattal. Molnár Piroskának is sokat köszönhetek, rajta keresztül ismertem meg Eötvös Pétert és a munkáit, és Cseh Tamás dalait is ő mutatta meg nekem. Akkor is és azóta is azt keresem, hogy mi van a hangok mögött, ami fölkelti a kíváncsiságomat, mi az, ami újat nyújt és miért. A legjobb színházi produkció sem tud olyan katartikus, átütő élményt adni, mint a zene" - fogalmazott Csákányi Eszter.

 

A színésznő arra is kitért, hogy a zenén keresztül értette meg, mennyire fontos hagyni, hogy a dolgok hassanak az érzelmeinkre. Úgy véli, csak engedni kell, hogy megérintsen, és észre kell venni, hogy éppen hol talál el. "Én nagyon igénylem a jó muzsikát. Vágyom rá és dolgozom azon, hogy értsem és legyen közöm hozzá. Ez a mai napig segít a színészetemben. Biztos vagyok benne, hogy ha jobbak a hangi adottságaim, akkor valamilyen énekesi pályát választottam volna" - tette hozzá.

 

bill003

 Hűvösvölgyi Ildikó, Bencze Ilona, Csákányi Eszter a Billy Elliot sajtótájékoztatóján

 

A Billy Elliot – a Musical nagymamaszerepét casting útján kapta meg. Arra a kérdésre, nem volt -e furcsa, hogy a rendező, Szirtes Tamás nyilván tisztában volt azzal, hogy meg fogja tudni szólaltatni a dalokat, mégis szereplőválogatásra hívta, elmondta: "A casting nem annak a bizonyítása, hogy el tudok-e énekelni vagy játszani valamit. Az a kérdés, hogy a rendező és a csapat között létrejön-e a harmónia. Amikor kijöttem a teremből, tudtam, hogy mindent megtettem, innentől nem rajtam múlik. Úgy énekeltem, ahogy szerettem volna, és ha nem kellek, az nem azt jelenti, hogy rossz voltam. Végül megkaptam, aminek nagyon örültem, úgyhogy belevágok. Július végén lesz a bemutató, decemberig ötven előadást játszunk hármas szereposztásban. Boldog vagyok, mert még soha nem dolgoztam ilyen gépezetben, ekkora stábbal, ennyi táncossal, de nyilván nagyon profi lesz. Erre is kíváncsi vagyok."

 

A Fidelio interjúját itt olvashatják.

 

süti beállítások módosítása