Béres Ilona és Tordai Teri újra a Magyar Színházban lép fel

A két művésznő az Örkény István Macskajátékából készült A Szkalla lányok című előadásban szerepel december 4-én és 5-én.

A nemzetközi hírű Macskajáték számtalan előadást ért már meg különböző szövegvariációkkal. Berényi Gábor már régebben készített egy „kamaraváltozatot” , majd pedig A Szkalla lányok címen egy olyan szövegváltozatot, amelyben csupán a két főszereplő mondja el, éli meg a Szkalla nővérek történetét. Berényi maga állította színpadra ezt a változatot 2012-ben a Manna Produkció előadásaként. Ez látható december 4-én és 5-én a Magyar Színházban.

A pódiumszínházi előadásban Gizát Tordai Teri, Orbánnét Béres Ilona alakítja. „Ehhez persze olyan Orbánné kellett, mint Béres Ilona, aki Örkény elképzelésének megfelelően egyszerre volt piaci kofa és antik kariatida, akinek Csermlényi Viktor iránt érzett, egész életét végigkísérő szenvedélyét ugyanúgy elhittük, mint a béna Gizára és az őt példaképeként imádó Egérkére gyakorolt hatását” – írta róla a Manna honlapján Földes Anna.

szkalla_sarudi_gyula.JPGTordai Teri és Béres Ilona (fotók: Sarudi Gyula)

Földes Anna Tordai Teri játékát is méltatta: „Tordai Teri nem csak öltözékében elegáns Gizája a hallgatás és a reagálás művészetéből adott bőséges ízelítőt: ahogy székéhez láncolva, majdnem mozdulatlanul követte Orbánné leveleit, telefonját, egész kisszerűségében is nagyszerű, zaklatott életét, annyi szeretet, féltés és bírálat tükröződött az arcán, hogy vele együtt átélhettük az ő méltósággal viselt, elmulasztott boldogságát is.

Egy zenei illanástól eltekintve nincs eleje és nincs vége, ezért csupán elkezdődik és befejeződik az előadás. Másfél órában mégis életre kel Örkény István tragikomédiájának, a Macskajátéknak a kétszemélyes változata. Nem a mű egésze – de egy újszerű műegész” – írta Tarján Tamás az előadás kritikájában, a kultúra.hun.

A Szkalla lányok december 4-én és 5-én látható a Magyar Színházban.

süti beállítások módosítása